Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Trombosestichting

Wereldtrombosedag met de influencers van The Green Happiness

We zitten gemiddeld meer dan 8,5 uur per dag. Om trombose te voorkomen is het belangrijk om regelmatig even op te staan. Daarom hebben we speciaal op Wereldtrombosedag samen met de influencers Merel en Tessa van The Green Happiness een activatie gedaan om mensen in beweging te krijgen #time2move. We hebben alle volgers uitgenodigd voor een leuke workout in Hoog Catharijne in Utrecht.

Awareness-campagne voor trombose stichtingin Hoog Catharijne in Utrecht
IMG_20181013_104936-scaled
IMG_20181013_104001_3

Groot bereik op Instagram en Facebook

We hebben meer dan 66.000 mensen bereikt via posts op Facebook en stories op Instagram. Ruim 230 mensen hebben gereageerd op de social posts. Het bereik is dus niet gerealiseerd met sponsored posts, maar door volgers van The Green Happiness die geïnteresseerd zijn in hun content. Dit maakt het bereik extra waardevol.

Alarmstoel ook dit jaar weer ingezet

Naast de workout hebben we dit jaar weer de alarmstoelen ingezet op Wereldtrombosedag. Deze hebben we vorig jaar voor de time2move campagne ontwikkeld en hebben het hele jaar rond getoerd door Nederland.

Wanneer je één minuut zit, gaat het alarm af en is het time2move! Het winkelende publiek gaat vaak even zitten om uit te rusten, wat iedere keer weer tot verrassende reacties leidt. In de video zie je enkele mensen die de alarmstoel testen. Deze activatie is door ons bedacht en ontwikkeld.

Merel en Tessa zijn influencers voor een healthy lifestyle

Om een groot bereik te realiseren voor onze gezonde campagne, zijn we gaan samenwerken met The Green Happiness. Hun volgers op Facebook en Instagram willen we graag bereiken met de boodschap dat bewegen goed is om trombose te voorkomen. Hun doelgroep staat hiervoor open en deelt hun kennis ook weer. Hierdoor gaat het als een lopend vuurtje over de sociale kanalen.

Wanneer is het slim om te werken met influencers?

Het werken met influencers is vooral een interessante optie, wanneer de doelgroep voor je campagne heel goed aansluit bij de volgers van een influencer. In dat geval werkt het sterker om je verhaal als een persoonlijke boodschap van de influencer te communiceren dan als een sponsored post of advertentie. Wel is het belangrijk om de investering voor de samenwerking met de influencer te vergelijken met wat dit bedrag aan mogelijkheden via advertising biedt. We zien dat sommige influencers bedragen vragen die niet in verhouding staan tot hun bereik in de doelgroep.

Hoog Catharijne in Utrecht

De video én de workout hebben we gedaan in samenwerking met een andere trouwe klant van ons, het Utrechtse Hoog Catharijne. Vanuit ons Reclamebureau in Utrecht zijn we daar natuurlijk heel sportief heen gefietst.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Voorlichtingscampagne social media campagne video
Pearle

Vrolijke schermvoorlichting voor opticien Pearle

Social content gericht op ouders
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.