Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne
Op Wereldtrombosedag is het time2move
Wereldtrombosedag met de influencers van The Green Happiness
We zitten gemiddeld meer dan 8,5 uur per dag. Om trombose te voorkomen is het belangrijk om regelmatig even op te staan. Daarom hebben we speciaal op Wereldtrombosedag samen met de influencers Merel en Tessa van The Green Happiness een activatie gedaan om mensen in beweging te krijgen #time2move. We hebben alle volgers uitgenodigd voor een leuke workout in Hoog Catharijne in Utrecht.
Groot bereik op Instagram en Facebook
We hebben meer dan 66.000 mensen bereikt via posts op Facebook en stories op Instagram. Ruim 230 mensen hebben gereageerd op de social posts. Het bereik is dus niet gerealiseerd met sponsored posts, maar door volgers van The Green Happiness die geïnteresseerd zijn in hun content. Dit maakt het bereik extra waardevol.
Alarmstoel ook dit jaar weer ingezet
Naast de workout hebben we dit jaar weer de alarmstoelen ingezet op Wereldtrombosedag. Deze hebben we vorig jaar voor de time2move campagne ontwikkeld en hebben het hele jaar rond getoerd door Nederland.
Wanneer je één minuut zit, gaat het alarm af en is het time2move! Het winkelende publiek gaat vaak even zitten om uit te rusten, wat iedere keer weer tot verrassende reacties leidt. In de video zie je enkele mensen die de alarmstoel testen. Deze activatie is door ons bedacht en ontwikkeld.
Merel en Tessa zijn influencers voor een healthy lifestyle
Om een groot bereik te realiseren voor onze gezonde campagne, zijn we gaan samenwerken met The Green Happiness. Hun volgers op Facebook en Instagram willen we graag bereiken met de boodschap dat bewegen goed is om trombose te voorkomen. Hun doelgroep staat hiervoor open en deelt hun kennis ook weer. Hierdoor gaat het als een lopend vuurtje over de sociale kanalen.
Wanneer is het slim om te werken met influencers?
Het werken met influencers is vooral een interessante optie, wanneer de doelgroep voor je campagne heel goed aansluit bij de volgers van een influencer. In dat geval werkt het sterker om je verhaal als een persoonlijke boodschap van de influencer te communiceren dan als een sponsored post of advertentie. Wel is het belangrijk om de investering voor de samenwerking met de influencer te vergelijken met wat dit bedrag aan mogelijkheden via advertising biedt. We zien dat sommige influencers bedragen vragen die niet in verhouding staan tot hun bereik in de doelgroep.
Hoog Catharijne in Utrecht
De video én de workout hebben we gedaan in samenwerking met een andere trouwe klant van ons, het Utrechtse Hoog Catharijne. Vanuit ons Reclamebureau in Utrecht zijn we daar natuurlijk heel sportief heen gefietst.
Bekijk ons werk
Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Retailcampagne met verrassende conclusie
HEMA Nederland shared animatie en levert alleen al 17.000 views
Campagne via radio, social media en print
765% meer bezoekers? #gelukt!
Word jij een echte treinexpert?