Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf
Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Kerstverrassing
Vorig jaar maakten we een enorm succesvolle kerstcampagne voor de klanten van de Bijenkorf: het schuddebolletje. Dit jaar mochten we een nieuwe kerstgroet bedenken: stuur een kerstgroet in de vorm van een Jack in the Box. Upload een foto en spring als kerstverrassing uit een Bijenkorf cadeaudoos. Naar wie stuur jij dit jaar een persoonlijke kerstgroet?
Geef jezelf cadeau aan vrienden en familie met jouw gepersonaliseerde kerstmannetje uit een doos
Top-of-mind met een Kerst activatie
De kerstperiode is de tijd van het jaar dat de Bijenkorf ieder jaar weer een top of mind positie wil hebben bij haar doelgroep. Maar hoe doe je dat? Na de actie van vorig jaar is gebleken dat een gepersonaliseerde kerstgroet hier een heel goed middel voor is. Hoe leuker hij is, hoe viraler hij gaat. Met de Jack in the Box hopen we dit jaar net zulke goede, of liever nog betere resultaten te behalen dan met de snow globe actie van vorig jaar.
Stuur jezelf als cadeau naar een ander
Hoe werkt het? Je kiest een foto en upload deze naar jouw Jack in the Box. Hiermee plaats je je hoofd op het lijf van een kerstmannetje. Met kerstmuts en al! Je schrijft er je eigen kerstgroet bij en deelt hem met je vrienden en familie via social media. Op WhatsApp, Twitter, Facebook of e-mail ontvangt men een cadeau om te openen. Slide met je vinger over het scherm om te doos te openen. Maar pas op, schrik niet! Wanneer de deksel van de doos is, springt jouw gepersonaliseerde kerstmannetje uit de doos. Fijne Kerst!
Promotie via Facebook en de nieuwsbrief
De kerstcampagne is door de Bijenkorf in gang gezet via een post op hun Facebookpagina, sponsored posts en de nieuwsbrief. Deze berichten zijn door volgers goed opgepakt. En dan is het duimen voor een sneeuwbaleffect. Hoe meer mensen een kerstgroet sturen, hoe sneller hij viraal gaat. En hij gaat viraal! Op dit moment wordt de actie zelfs al beter opgepakt dan vorig jaar. Soms zijn er wel 1.350 mensen tegelijk een kerstgroet aan het maken of bekijken.
Liefde?
Ben je benieuwd hoe wij de liefde tussen je merk en je doelgroep verder kunnen laten opbloeien?Neem contact met ons op of stuur een berichtje.
Bekijk hier alvast andere leuke branding campagnes.
Bekijk ons werk
Fans bezoeken Pearle winkels
Social media campagne voor de Utrechtse mbo'er
'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
Campagne via radio, social media en print
Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’