Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Social campagne Skibewijs gaat viral

Advertenties zetten sneeuwbaleffect in gang

Het concept
De social campagne ‘Haal je Skibewijs in één minuut’ ging rond de kerstperiode helemaal viral. Binnen een aantal dagen na het live gaan waren er al 100.000 deelnemers geslaagd voor het halen van hun Skibewijs. Het concept voor deze social campagne hebben we voor Allianz Global Assistance NL ontwikkeld en uitgevoerd. Het doel van de campagne is zowel preventie van ongelukken als het creëren van aandacht voor wintersportverzekeringen.

Social campagne is 23.000 keer gedeeld op Facebook
Iedereen heeft natuurlijk wel een idee over de voorrangsregels op de piste, maar de meeste weet het niet precies. Je doet het een beetje op je intuïtie. Mensen zijn dan ook getriggerd wanneer ze worden uitgedaagd om hun Skibewijs in één minuut te halen. Wanneer je bent geslaagd, ben je super trots op je gepersonaliseerde Skibewijs, dat je al je vrienden hierover wilt vertellen. Wellicht denken mensen terug aan dat trotse gevoel van het moment dat ze eindelijk hun rijbewijs hadden gehaald.

Aandacht voor de regels op de piste door social campagne
De social campagne heeft twee doelstellingen. Op de eerste plaats de veiligheid op de pistes vergroten, door mensen te informeren over de regels. Als verzekeraar voorkom je natuurlijk graag ongelukken. De tweede doelstelling van de social campagne is aandacht creëren voor de aantrekkelijke en uitgebreide wintersportdekking van Allianz Global Assistance.

Ook je Skibewijs halen? Doe dan snel de test.

Hoe ziet de online test Skibewijs eruit?
De online test bestaat uit een aantal vragen die lijken op het CBR theorie-examen dat je ooit voor het halen van je rijbewijs hebt gehaald. Bijvoorbeeld: ‘Een skiër komt van links en een snowboarder komt van rechtsboven. Wie heeft er voorrang?’ Het antwoord op de vraag volgt direct na het beantwoorden, zodat je meteen feedback hebt. Dat maakt het interactief en leuk. De foto bij de vraag, laat zien wat bedoeld wordt. Door de foto bij het antwoord, laat de social campagne op grappige wijze zien wat er fout kan gaan.

Bekijk ons werk

Citymarketing beursplein Utrecht Reclamebureau Everybody Likes Penguins

Het Beursplein steekt een hart onder de riem

Contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
dwaalspoor route door utrecht

De ontdekkingstocht ‘Dwaalspoor’ biedt Utrechters uitkomst met een wandeling aan de hand van foto’s uit lang vervlogen tijden.

Archetypekaarten

Door een duidelijke brand identity, krijgt je merk of bedrijf meer karakter. Download gratis archetype kaarten downloaden.

Pingu right

Wil je bedrijven sneller laten groeien door inbound marketing? En is marketing automation een onderdeel van ieder voorstel dat je maakt?

Image_Penguin3_ke_1920px

We zoeken een stagiair grafische vormgeving (V/M) voor het ontwikkelen van mooie, impactvolle uitingen.

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.