Social campagne Skibewijs gaat viral
Advertenties zetten sneeuwbaleffect in gang
Het concept
De social campagne ‘Haal je Skibewijs in één minuut’ ging rond de kerstperiode helemaal viral. Binnen een aantal dagen na het live gaan waren er al 100.000 deelnemers geslaagd voor het halen van hun Skibewijs. Het concept voor deze social campagne hebben we voor Allianz Global Assistance NL ontwikkeld en uitgevoerd. Het doel van de campagne is zowel preventie van ongelukken als het creëren van aandacht voor wintersportverzekeringen.
‘Haal je Skibewijs in één minuut’
Social campagne is 23.000 keer gedeeld op Facebook
Iedereen heeft natuurlijk wel een idee over de voorrangsregels op de piste, maar de meeste weet het niet precies. Je doet het een beetje op je intuïtie. Mensen zijn dan ook getriggerd wanneer ze worden uitgedaagd om hun Skibewijs in één minuut te halen. Wanneer je bent geslaagd, ben je super trots op je gepersonaliseerde Skibewijs, dat je al je vrienden hierover wilt vertellen. Wellicht denken mensen terug aan dat trotse gevoel van het moment dat ze eindelijk hun rijbewijs hadden gehaald.
Aandacht voor de regels op de piste door social campagne
De social campagne heeft twee doelstellingen. Op de eerste plaats de veiligheid op de pistes vergroten, door mensen te informeren over de regels. Als verzekeraar voorkom je natuurlijk graag ongelukken. De tweede doelstelling van de social campagne is aandacht creëren voor de aantrekkelijke en uitgebreide wintersportdekking van Allianz Global Assistance.
Ook je Skibewijs halen? Doe dan snel de test.
Hoe ziet de online test Skibewijs eruit?
De online test bestaat uit een aantal vragen die lijken op het CBR theorie-examen dat je ooit voor het halen van je rijbewijs hebt gehaald. Bijvoorbeeld: ‘Een skiër komt van links en een snowboarder komt van rechtsboven. Wie heeft er voorrang?’ Het antwoord op de vraag volgt direct na het beantwoorden, zodat je meteen feedback hebt. Dat maakt het interactief en leuk. De foto bij de vraag, laat zien wat bedoeld wordt. Door de foto bij het antwoord, laat de social campagne op grappige wijze zien wat er fout kan gaan.
Bekijk ons werk
Video meer dan 100.000 keer bekeken!
De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Advertenties zetten sneeuwbaleffect in gang
Social media campagne voor de Utrechtse mbo'er