Het skibewijs gaat de grens over naar België

Ook onze zuiderburen kunnen dit jaar hun skibewijs halen

Skibewijs is één minuut
Twee jaar geleden ging het skibewijs van Allianz Global Assistance viraal. Meer dan 100.000 deelnemers hebben toen hun ‘Skibewijs in één minuut’ gehaald. Deze campagne had als doel: preventie van ongelukken en het creëren van aandacht voor de wintersportverzekeringen. Vorig jaar was Denemarken aan de beurt. En dit jaar kan België de virtuele latten onderbinden. We zijn benieuwd of onze zuiderburen net zoveel afweten van de regels op de piste als wij.

Zonder ongelukken de pitste af

Opzet van de campagne
Iedereen heeft natuurlijk wel een idee over de (voorrangs)regels op de piste, maar de meesten weten het niet precies. Ook dit jaar bestaat de online Ski-test voor Allianz Global Assistance België weer uit een aantal vragen die lijken op het CBR theorie-examen voor het rijbewijs. Heb je alle vragen juist beantwoord? 

Dan krijg je een ‘echt’ skibewijs met jouw foto en persoonsgegevens welke je kunt delen op social media.

Vlaamse en Franse variant
Omdat België zowel Nederlands- als Franstalig is, hebben we de actiepagina tweetalig gemaakt. Bij de eerste stap maak je een taalkeuze. Vous parlez Français? Dan doe je de test in het Frans. Voor alle Vlamingen (en Nederlanders natuurlijk) is hij er ook gewoon in het Nederlands.

Ook je skibewijs halen? Doe dan nu de Belgische test.

Spot de Penguins
Ook wij van Everybody Likes Penguins zijn fanatieke wintersporters. In februari en maart vertrekken we om beurten naar de Alpen om te snowboarden en te skiën. Daarom vonden wij het maar al te leuk om de foto’s voor in de test zelf te maken. Helaas niet in de bergen, maar gewoon in onze studio met skipakken aan en Tiroler muziek op. Heb jij onze collega’s al gespot? Doe de test en kijk wie jij herkent!

Bekijk ons werk

home home Door een duidelijke brand identity, krijgt je merk of bedrijf meer karakter. Je onderscheidt jezelf van de wereld om je heen. Wil je de gratis archetype kaarten downloaden, klik hier om naar de downloadpagina te gaan. Bekijk ons werk What the Vak?! – provocerende social content voor een ongeïnteresseerde doelgroep Jongerenmarketing met CNV …
Wil je bedrijven sneller laten groeien door inbound marketing? En is marketing automation een onderdeel van ieder voorstel dat je maakt? Dan kan deze vacature weleens bij jou passen. We zoeken een ondernemende motor, die in gesprek gaat met leads om te ontdekken hoe je ze kunt laten groeien. Je vertaalt hun vraag in een online marketing aanpak die resultaat oplevert. Je krijgt energie van het hands on inrichten van campagnes en het optimaliseren van de resultaten.
765% meer bezoekers? #gelukt!
420.000 views voor Moederdagvideo Bijenkorf