Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads – Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?

Riksja Travel

Reisgenotentest

Riksja Travel is een online reisorganisatie die slim inspeelt op de gebruikelijke zoektocht op het internet naar een nieuwe avontuurlijke reisbestemming. Tussen je zoekresultaten zie je de reisgenotentest staan, dat is leuk. Mm… hoe matchen onze reiskarakters eigenlijk? En voordat je het weet, doe je de test en ontdek je het reisaanbod van Riksja. Door je doelgroep een leuke test te geven, krijg je aandacht!

Hoe werkt de reisgenotentest?

Je krijgt zeven vragen over herkenbare situaties op reis. Bijvoorbeeld dat je koffer niet verschijnt op de bagageband bij aankomst, hoe reageer je? Iedere keer worden vier mogelijke reacties gegeven waaruit je mag kiezen. Je vult zowel je eigen antwoord in, als dat van je reisgenoot. Hierdoor krijgt de reiscoach een helder beeld van hoe jullie samen zijn. Op basis daarvan krijg je een persoonlijk advies voor extra reisplezier. Wil je weten hoe jij en je reisgenoot matchen? Doe hier de test.

Hoe goed matchen jullie reiskarakters - social media campagne
Geknipt voor elkaar uitslag reisgenoot test
Reisgenoten test - social media campagne screenshot
Vraag 3 reisgenoten test - in je beste spaans

Online test is een slimme campagne

Een banner over een commercieel aanbod voelt vaak opdringerig. Via een sponsored post over de reisgenotentest op Facebook bereik je meer. Je kunt op Facebook je doelgroep scherp targeten. Veel mensen die van reizen houden, geven dit aan door de fanpage van een reisorganisatie of reisblog te volgen.

Emotie trekt aandacht

Content waar emotie een rol in speelt, krijgt veel aandacht van mensen. Informatie is saai, emotie is leuk. Wanneer mensen op reis gaan, maak je in een korte tijd veel mee. Het is een soort snelkookpan van het gewone leven. Ups en downs wisselen elkaar in hoog tempo af. De reisgenotentest verkent de reiskarakters en komt met tips. Sommige mensen vinden het bijvoorbeeld geweldig om op reis met locals te spreken. Andere reizigers observeren en bewonderen liever de lokale cultuur. De reisgenotencoach komt met tips om het voor beide reisgenoten leuk te maken.

Conversie, van aandacht naar sales

De test presenteert reisbestemmingen die bij jou en je reisgenoot passen. Zijn jullie minder makkelijk in het uitgeven van geld, dan is een land zoals Ecuador heel interessant. Echte optimisten kunnen wel een reisbestemming aan die nog niet zo ontwikkeld is en waar het af en toe nog behoorlijk zoeken is. Zo bieden we voor ieder profiel drie passende reisbestemmingen. Deelnemers aan de test zijn geïnteresseerd waarom de bestemmingen bij hen aansluiten en gaan het voorstel verkennen.

Conversie, van aandacht naar sales

De test presenteert reisbestemmingen die bij jou en je reisgenoot passen. Zijn jullie minder makkelijk in het uitgeven van geld, dan is een land zoals Ecuador heel interessant. Echte optimisten kunnen wel een reisbestemming aan die nog niet zo ontwikkeld is en waar het af en toe nog behoorlijk zoeken is. Zo bieden we voor ieder profiel drie passende reisbestemmingen. Deelnemers aan de test zijn geïnteresseerd waarom de bestemmingen bij hen aansluiten en gaan het voorstel verkennen.

Branding, je merk laden tijdens de test

Je hebt als zender de kans om op iedere pagina van de test je merk verder te laden. Het type vraag, gekozen foto’s, opmaak, uitstraling, tone of voice: overal kun je je identiteit in laten terugkomen. Wanneer de test bijvoorbeeld zeven vragen heeft, dan heb je de ruimte om je merk te laden. Wanneer je meer commercieel communiceert, dan krijg je die ruimte niet. Vaak zijn mensen ruim vijf minuten actief met de test bezig, dat is langer dan het kijken van tien tv-commercials.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.