Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?

Reisgenotentest
Riksja Travel is een online reisorganisatie die slim inspeelt op de gebruikelijke zoektocht op het internet naar een nieuwe avontuurlijke reisbestemming. Tussen je zoekresultaten zie je de reisgenotentest staan, dat is leuk. Mm… hoe matchen onze reiskarakters eigenlijk? En voordat je het weet, doe je de test en ontdek je het reisaanbod van Riksja. Door je doelgroep een leuke test te geven, krijg je aandacht!

Hoe werkt de reisgenotentest?
Je krijgt zeven vragen over herkenbare situaties op reis. Bijvoorbeeld dat je koffer niet verschijnt op de bagageband bij aankomst, hoe reageer je? Iedere keer worden vier mogelijke reacties gegeven waaruit je mag kiezen. Je vult zowel je eigen antwoord in, als dat van je reisgenoot. Hierdoor krijgt de reiscoach een helder beeld van hoe jullie samen zijn. Op basis daarvan krijg je een persoonlijk advies voor extra reisplezier. Wil je weten hoe jij en je reisgenoot matchen? Doe hier de test.

Online test is een slimme campagne
Een banner over een commercieel aanbod voelt vaak opdringerig. Via een sponsored post over de reisgenotentest op Facebook bereik je meer. Je kunt op Facebook je doelgroep scherp targeten. Veel mensen die van reizen houden, geven dit aan door de fanpage van een reisorganisatie of reisblog te volgen.

Emotie trekt aandacht
Content waar emotie een rol in speelt, krijgt veel aandacht van mensen. Informatie is saai, emotie is leuk. Wanneer mensen op reis gaan, maak je in een korte tijd veel mee. Het is een soort snelkookpan van het gewone leven. Ups en downs wisselen elkaar in hoog tempo af. De reisgenotentest verkent de reiskarakters en komt met tips. Sommige mensen vinden het bijvoorbeeld geweldig om op reis met locals te spreken. Andere reizigers observeren en bewonderen liever de lokale cultuur. De reisgenotencoach komt met tips om het voor beide reisgenoten leuk te maken.

Conversie, van aandacht naar sales
De test presenteert reisbestemmingen die bij jou en je reisgenoot passen. Zijn jullie minder makkelijk in het uitgeven van geld, dan is een land zoals Ecuador heel interessant. Echte optimisten kunnen wel een reisbestemming aan die nog niet zo ontwikkeld is en waar het af en toe nog behoorlijk zoeken is. Zo bieden we voor ieder profiel drie passende reisbestemmingen. Deelnemers aan de test zijn geïnteresseerd waarom de bestemmingen bij hen aansluiten en gaan het voorstel verkennen.

Hoe reageren jij en je reisgenoot als de koffers niet op de bagageband verschijnen bij aankomt van het vliegveld?

Conversie, van aandacht naar sales
De test presenteert reisbestemmingen die bij jou en je reisgenoot passen. Zijn jullie minder makkelijk in het uitgeven van geld, dan is een land zoals Ecuador heel interessant. Echte optimisten kunnen wel een reisbestemming aan die nog niet zo ontwikkeld is en waar het af en toe nog behoorlijk zoeken is. Zo bieden we voor ieder profiel drie passende reisbestemmingen. Deelnemers aan de test zijn geïnteresseerd waarom de bestemmingen bij hen aansluiten en gaan het voorstel verkennen.

Branding, je merk laden tijdens de test
Je hebt als zender de kans om op iedere pagina van de test je merk verder te laden. Het type vraag, gekozen foto’s, opmaak, uitstraling, tone of voice: overal kun je je identiteit in laten terugkomen. Wanneer de test bijvoorbeeld zeven vragen heeft, dan heb je de ruimte om je merk te laden. Wanneer je meer commercieel communiceert, dan krijg je die ruimte niet. Vaak zijn mensen ruim vijf minuten actief met de test bezig, dat is langer dan het kijken van tien tv-commercials.

Bekijk ons werk

Uithof

Het Utrecht Science Park maakt jouw wereld van morgen

Nationaal_Ouderenfonds_homoseksuele_ouderen1

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

Reclamecampagne met social video’s, print, in-store

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS

Mobiliteitscampagne / Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park

Bijenkorf valentijnsdag kraskaart

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.