Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

De Fietsersbond zoekt fietsende juryleden

Nationale reclamecampagne voor de Fietsstad-verkiezing

Elke twee jaar organiseert de Fietsersbond de Fietsstad-verkiezing. Zo krijgen de beste fiets-gemeenten positieve publiciteit, en worden fietsers zelf ook bewuster van hun omgeving. Voor de verkiezing van 2022 zocht de Fietsersbond een nieuwe campagnepartner, en die vonden ze in het beste reclamebureau van Utrecht: Everybody Likes Penguins.

Gezocht: fietsende juryleden

Creatief campagneconcept
Wij ontwikkelden het concept ‘Gezocht: fietsende juryleden’, waarin fietsers als juryleden door hun stad fietsen. We filmden en fotografeerden verschillende doelgroepen, zoals studenten, forenzen en een moeder met kind. Altijd samen op een fiets, of afgestapt (wel zo veilig). De content die we zo creëerden vormde de basis voor de hele Fietsstad-verkiezing van 2022. Daarnaast zetten we deze materialen in voor een grootschalige wervingscampagne door het hele land.

Ontwikkeling enquête
Ook creëerden wij de enquête in de tool Enalyzer. We zorgden voor het plaatsen van alle vragen, de visuele schil, onderlinge logica tussen de vragen, het automatisch afvangen van de resultaten in Google Sheets en verdere support bij het uitlezen.

Gerichte social advertising
In nauwe samenwerking met de Fietsersbond hielden we de enquêteresultaten in de gaten. Gemeenten waarvan het aantal ingevulde enquêtes achterbleef, sloten we aan bij de online social campagne die klaarstond. Daarmee moedigen we inwoners van die specifieke gemeente om jurylid te worden door de enquête in te vullen. Zo zorgden we samen met de Fietsersbond voor een goede ‘vulling’ van de Nederlandse gemeenten en kon elke gemeente meedingen naar de titel: Fietsstad van het jaar 2022.

Bekijk ons werk

Social video - Reclamecampagne voor Moederdag

Inhaken was nog nooit zó lief

Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
tvc-still-10x9

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Nationaal_Ouderenfonds_homoseksuele_ouderen1

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

Social video met influencers voor Hoog Catharijne Utrecht

Een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Thumbnail_1536x1383_PO-raad_google-search-ads_slimme-kraan

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.