Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Kerstcampagne voor de Bijenkorf heeft het sneeuwbaleffect

1.160.404 mensen beleven een witte kerst

Sneeuwschuddenbolletje
De kerstperiode is de tijd van het jaar dat de Bijenkorf een top-of-mind-positie wil hebben bij alle kerstmannen en -vrouwen van Nederland. Hoe doe je dat? Door een kerstgroet te creëren die zo leuk is dat mensen deze zelf gaan rondsturen. Het nostalgische sneeuwschuddenbolletje hebben we vertaald naar je mobiel. Maar liefst 1.160.404 mensen hebben hun mobiel geschud en het Bijenkorf-kerstgevoel beleefd.

Creëer een witte kerst door met je telefoon te schudden en zie de sneeuw vlokken verschijnen!

Schudden met je mobiel voor een witte kerst
Hoe werkt het? Je kiest een foto en upload deze naar je sneeuwbol. Vervolgens kun je je foto naar wens schuiven of vergroten, zodat deze mooi in je sneeuwbol staat. Je schrijft je kerstgroet en deelt het sneeuwbolletje via Whatsapp, Twitter, Facebook of per e-mail. Je vrienden of familie ontvangen een leuke uitnodiging om op de link te klikken en komen zo bij jouw sneeuwbol uit. Even schudden en je hebt een witte kerst. In totaal zijn er bijna 110.000 sneeuwbollen gemaakt.

Simpel is beter
Je hoeft niemand uit te leggen wat een sneeuwbolletje is. Veel mensen hebben goede herinneringen aan een sneeuwbolletje waarmee ze in hun jeugd met verwondering in hun ogen hebben staan schudden. Wanneer je de kerstactie ziet, begrijp je ook meteen wat de bedoeling is. Het ouderwets gezellige gevoel en de eenvoud zorgen ervoor dat de kerstcampagne door een brede doelgroep enthousiast wordt ontvangen.

Seeding via Facebook en nieuwsbrief
De Bijenkorf heeft de kerstcampagne in gang gezet via een post op hun fanpage, sponsored posts en de nieuwsbrief. Door hun actieve online strategie worden berichten door volgers goed opgepakt. Dit online bereik is niet iets dat je van de ene op de andere dag hebt, het vraagt om een dagelijkse aanpak.

Facebook nog steeds het belangrijkst
We bieden gebruikers verschillende mogelijkheden om het sneeuwbolletje met hun vrienden en familie te delen. Onze verwachting was dat Whatsapp het meest populair zou zijn, maar de virale kracht zit nog steeds in Facebook. Mensen hebben daar veel vrienden die via één share bereikt worden. Een sneeuwbolletje is door ontvangers gemiddeld acht keer geopend en bekeken.

We zijn best trots op de het bereik van deze campagne voor de Bijenkorf. We hebben nog veel meer sterke branding campagnes gemaakt, dus klik gerust nog even rond op onze website 🙂

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.