Héél Utrecht kent nu de kracht van mbo’ers
Street take-over en online campagne voor mbo-instellingen
Utrechtse mbo’ers zichtbaarder maken
Slimme campagne als tweetrapsraket
Onze taak: het vaak onzichtbare werk van de Utrechtse mbo’ers zichtbaar maken. Om dat te bereiken besloten we een tweestaps-campagne uit te rollen:
- We toverden de Voorstraat, een drukke winkelstraat in Utrecht, om tot mbo-straat.
- In de mbo-straat creëerden we content die we via social media pushten naar alle Utrechters.
Campagnetrap 1: street take-over
De Voorstraat in Utrecht is een echte ‘mbo-straat’. Je vindt er alles van horeca tot zakelijke dienstverlening en van kledingwinkels tot daklozenzorg. Daarom was het dé straat om om te toveren tot mbo-straat. Dat deden we door honderden kioskvlaggen te plaatsen, spandoeken op te hangen, stoepstickers te plakken, topborden op stoepborden te doen, posters in etalages te hangen, reclamefietsen neer te zetten, en nog veel meer.
Studenten van de deelnemende mbo-instellingen gingen langs bij de lokale ondernemers en gaven miniconcerten, hielpen etalages te herontwerpen of gaven social media-advies. Wethouder Klaas Verschuure onthulde de mbo-straat feestelijk voor een flinke delegatie journalisten van lokale, regionale en nationale media.
Campagnetrap 2: online awareness
In de mbo-straat namen we korte, pakkende content op met acht mbo-ambassadeurs uit verschillende sectoren van het mbo-wezen. Een kapper, een webdesigner, een stylist, enzovoorts. Hiervan maakten we acht leuke video’s die we één dag na de onthulling van de mbo-straat al online zetten. Via Facebook en Instagram pushten we deze video’s gedurende enkele maanden aan alle inwoners van Utrecht.
Alles is mede mogelijk gemaakt door de Utrechtse mbo’ers
Het resultaat van al dat harde werken: heel Utrecht weet nu hoe belangrijk de mbo’ers zijn voor de stad. Of het nou gaat om je corona-vaccinatie, je favoriete app of je lekkere lunch: uiteindelijk staat er een mbo’er aan de basis. In campagnetrap 1 hebben we dat werk letterlijk zichtbaar gemaakt. En in campagnetrap 2 hebben we dat iedereen laten weten. Kortom: een groot succes!
Bekijk ons werk
Campagne via radio, social media en print
Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
HEMA Nederland shared animatie en levert alleen al 17.000 views