Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Aandacht is niet te koop
Ons scrolltempo is hoog. Met vliegende vaart zoeven we door onze tijdlijn. Waar blijf je plakken? Welke video’s kijk je uit? Wanneer zet je je geluid aan? En de hamvraag: wat moet je als merk doen om hiertussen op te vallen met je social media campagne?
Aandacht moet je verdienen
Dat staat of valt met een scherp beeld van je doelgroep. Door te weten wat hen blij maakt en hen overtuigt. Vervolgens ga je creatief aan de slag om jouw boodschap te vertalen naar hun belevingswereld. Een zoektocht naar dat ene idee waar hun oog op blijft hangen.
Ons geheim
In minder dan twee seconden besluit je of je doorscrollt of niet. De sleutel tot succes van je social media campagne zit dan ook in je opening. Daarom heet deze alinea ook ‘ons geheim’. Want je leest dit nu toch. Dus: open sterk, en zorg dat je die aandacht weet vast te houden.
Zo verhoog je de social media engagement op je posts en zorgen de algoritmes ervoor dat je bericht zich ‘gratis’ verder verspreidt binnen de doelgroep.
Jongerenmarketing met CNV Vakmensen
Retailcampagne voor BAUHAUS
Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
765% meer bezoekers? #gelukt!
Inhaken was nog nooit zó lief
Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Jongerenmarketing met CNV Vakmensen
765% meer bezoekers? #gelukt!
Retailcampagne met verrassende conclusie
Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
Social content gericht op ouders
Weet je wat ons werk zo leuk maakt?
We hebben een heel diverse groep klanten om ons heen verzameld. Warenhuizen, Vakbonden, farmaceuten, winkels, overheidsinstellingen, scholen, winkelcentra, banken, musea, verzekeraars, goede doelen.
Geen merk of doelgroep is hetzelfde. En juist dat maakt het werken bij een reclamebureau zo leuk.
3 tips voor sterke
social media campagnes
- Anders dan anders
Is het je weleens opgevallen dat alle wasmiddelreclames enorm op elkaar lijken? En autoreclames? Telefoons? Merken maken vaak campagnes die lijken op wat ze eerder hebben gezien. Maar helaas: op social scroll je daar zó doorheen. Daarom: heb het lef je boodschap anders te verpakken. - Geven is het nieuwe nemen
Als je op social iets ziet of leest waar je blij van wordt, dan waardeer je dat. Wanneer je als zender dus een digitaal cadeautje aan je doelgroep geeft, krijg je karmapunten. Dat opent en versterkt de relatie met je merk, waaruit later conversie komt. Kortom: geef. - Grijp het moment
Mensen zijn nieuwsdieren. Wat speelt, dat leeft. Haak dus slim en snel in op het nieuws in de wereld. Dat hoeft niet per se groots of met enorme budgetten, want wie snel is, komt als eerst in beeld. Dat is een fantastische manier om de aandacht te verdienen.
Laat het algoritme voor je werken
Facebook, Instagram en TikTok: ze gebruiken allemaal algoritmes waarbij content dat veel ‘likes’ krijgt, automatisch aan een groter publiek wordt getoond. Door meer aandacht aan je social content te geven, krijg je meer ‘likes’ en daardoor meer bereik.
En het mooie is, je krijgt bereik binnen je doelgroep. Vrienden van vrienden zijn ook vaak interessant voor je product of dienst.
Hoi, Ik ben Hugo. Ben je benieuwd hoe wij de liefde tussen je merk en je doelgroep verder kunnen laten opbloeien?
Neem contact met ons op ofstuur een berichtje.
030 87 00 260
Neem contact met ons op of
030 87 00 260
Laat het algoritme voor je werken
Facebook, Instagram en TikTok: ze gebruiken allemaal algoritmes waarbij content dat veel ‘likes’ krijgt, automatisch aan een groter publiek wordt getoond. Door meer aandacht aan je social content te geven, krijg je meer ‘likes’ en daardoor meer bereik.
En het mooie is, je krijgt bereik binnen je doelgroep. Vrienden van vrienden zijn ook vaak interessant voor je product of dienst.
Hoi,
Ik ben Hugo. Ben je benieuwd hoe wij de liefde tussen je merk en je doelgroep verder kunnen laten opbloeien?
Ik ben Hugo. Ben je benieuwd hoe wij de liefde tussen je merk en je doelgroep verder kunnen laten opbloeien?
Neem contact met ons op of stuur een berichtje.
030 87 00 260
030 87 00 260
Engagement met je merk
Je kunt je doelgroep zien als ontvangers van je communicatie, maar het wordt pas echt leuk als je interactie krijgt. Daag ze uit voor een challenge of inspireer ze tot co-creatie. Dan groeit de merkbeleving en ontstaat er een band. Creëer een online community rondom je merk.
Er is altijd nieuws
Bij ons reclamebureau in Utrecht verzinnen en maken we dagelijks nieuwe creatieve concepten. En die delen we graag met jou.
Maar je bent natuurlijk ook welkom in onze studio in Utrecht. We vinden het leuk om even creatief mee te denken over jullie nieuwe social media campagnes.
Social media campagnes… en nog veel meer!
Ja, we hebben veel ervaring met social media campagnes. Maar we doen nog veel meer. We zijn een reclamebureau met expertise op elk vlak, van leadgeneratie tot aftersales. Check it:
Brains
- Marketingstrategie
- Digitale strategie
- Persona’s
- Identity
- Doelgroep-analyse
Pixels & papier
- Campagnestijlen
- Drukwerk
- Offline advertising
- Actiewebsites
- Online advertising
Video & audio
- TV-commercials
- Social videos
- Animaties
- Radiospots
- Fotoshoots
Andere dingen
- Brand activation
- Contentmarketing
- En meer…
Campagnes
- Branding
- Introductie
- Sales
- Awareness
- Free-publicity
- Social media
Brains
- Marketingstrategie
- Digitale strategie
- Persona’s
- Identity
- Doelgroep-analyse
Pixels & papier
- Campagnestijlen
- Drukwerk
- Offline advertising
- Actiewebsites
- Online advertising
Video & audio
- TV-commercials
- Social videos
- Animaties
- Radiospots
- Fotoshoots
Andere dingen
- Brand activation
- Contentmarketing
- En meer…
Nu en dan een cadeautje in je inbox?
Schrijf je even in voor onze nieuwsbrief.