What the Vak?! – provocerende social content voor een ongeïnteresseerde doelgroep
Leadgeneratie door provocatie
CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen. Met ‘What the Vak?!’ confronteerden we jongeren met de realiteit waar ze in werken, en die van de babyboomers. Zo zetten we ze aan het denken: waarom accepteer je de status quo, terwijl je wel degelijk invloed kan hebben op je eigen situatie?
Uitgebreide A/B-testing
We deelden de film via Facebook, Instagram, Youtube, NPO en Linkedin. Om er zeker van te zijn dat we de beste resultaten haalden, testten we de film op zowel onderwerp (salaris, vakantiedagen en type contract) als lengte (0’30”, 1’30” en 3’00”). Het onderwerp ‘salaris’ won overal, maar de optimale lengte verschilde per medium. Benieuwd hoe en wat? We horen het graag!
Groot resultaat
Uiteindelijk behaalden we een gemiddelde klikratio van 4,04% op de films, en brachten zo duizenden jongeren in contact met CNV Vakmensen.
Video opgenomen in Utrecht Overvecht
Bij sommige mensen staat Utrecht Overvecht bekend als een probleemwijk. Wij komen er juist graag om onze voelsprieten in de maatschappij te kietelen. De studio van ons reclamebureau in Utrecht ligt dan misschien ‘aan de andere kant van het spoor’, maar we zijn er zo.
Bekijk ons werk
Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?
Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud
Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren
Jongerenmarketing met CNV Vakmensen
Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland
Een nieuwe tagline en beeldtaal voor Detron