Trombose­stichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Trombosestichting

Een idee dat geld oplevert

De Trombosestichting stelde ons de vraag om een campagne te bedenken die aandacht vraagt voor de Wereld Trombose Dag en de ziekte. Deze aandacht zou donateurs op moeten leveren voor onderzoek naar trombose. Onderzoek is namelijk voor een ziekte als trombose van levensbelang. Wij ontwikkelden een concept dat opvallend was vanwege de woordspeling en donaties zou opleveren voor het onderzoek.
De Steunkous verwijst natuurlijk indirect naar de medische steunkousen die veel trombosepatiënten moeten dragen, maar directer nog naar een kous waar je de stichting mee steunt; de Steunkous. Geef hem cadeau of koop een paar voor jezelf. De opbrengst gaat direct naar onderzoek!

Steunkous sokken design campagne. Draag de steunkous.

Het ontwerpen en produceren van 12.000 sokken

Het unieke ontwerp van de Steunkous is geïnspireerd op het logo van de Wereld Trombose Dag. Dit logo toont een abstracte weergave van de bloedsomloop van en naar het hart. De kleuren van het design komen overeen met de huisstijlkleuren van de Trombosestichting, waardoor de afzender van de sok extra duidelijk is. Naast het ontwerpen van de sok hebben we ook de productie ervan op ons genomen. We hebben staaltjes van stoffen, kleuren van garen en weefrichtingen bekeken en onderzocht. Het resultaat was een unieke sok van zeer hoge kwaliteit. Uiteraard hebben we er een net zo uniek sokken label bij ontworpen.

Eerste sok wordt overhandigd door BN’er Bartho Braat

Met het dragen van deze designsokken laat je zien dat je betrokken bent bij het dagelijks leed van trombosepatiënten. Daarom wilden we er graag een bekende Nederlander aan koppelen. BN’ers zijn namelijk influencers voor de doelgroep en interessant voor de pers. Acteur Bartho Braat is ambassadeur van de Trombosestichting. Hij was daarmee de geschikte BN’er om gezicht te worden van deze campagne! Tijdens een feestelijk event in het Erasmus MC is de eerste Steunkous dan ook overhandigd door Bartho Braat.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Voorlichtingscampagne social media campagne video
Pearle

Vrolijke schermvoorlichting voor opticien Pearle

Social content gericht op ouders
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

AI-hero image
Stadgenoot

Zomerse foto's in februari

Multiculturele en inclusieve beelden zonder de privacy van bewoners te schenden.
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.