Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen huidskleurige, medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous

Een idee dat geld oplevert
De Trombosestichting stelde ons de vraag om een campagne te bedenken die aandacht vraagt voor de Wereld Trombose Dag en de ziekte. Deze aandacht zou donateurs op moeten leveren voor onderzoek naar trombose. Onderzoek is namelijk voor een ziekte als trombose van levensbelang. Wij ontwikkelden een concept dat opvallend was vanwege de woordspeling en donaties zou opleveren voor het onderzoek.

De Steunkous verwijst natuurlijk indirect naar de medische steunkousen die veel trombosepatiënten moeten dragen, maar directer nog naar een kous waar je de stichting mee steunt; de Steunkous. Geef hem cadeau of koop een paar voor jezelf. De opbrengst gaat direct naar onderzoek!

Laat zien dat je betrokken bent en steun samen met Bartho Braat de Trombosestichting

Het ontwerpen en produceren van 12.000 sokken
Het unieke ontwerp van de Steunkous is geïnspireerd op het logo van de Wereld Trombose Dag. Dit logo toont een abstracte weergave van de bloedsomloop van en naar het hart. De kleuren van het design komen overeen met de huisstijlkleuren van de Trombosestichting, waardoor de afzender van de sok extra duidelijk is. Naast het ontwerpen van de sok hebben we ook de productie ervan op ons genomen. We hebben staaltjes van stoffen, kleuren van garen en weefrichtingen bekeken en onderzocht. Het resultaat was een unieke sok van zeer hoge kwaliteit. Uiteraard hebben we er een net zo uniek sokken label bij ontworpen.

Eerste sok wordt overhandigd door BN’er Bartho Braat
Met het dragen van deze designsokken laat je zien dat je betrokken bent bij het dagelijks leed van trombosepatiënten. Daarom wilden we er graag een bekende Nederlander aan koppelen. BN’ers zijn namelijk influencers voor de doelgroep en interessant voor de pers. Acteur Bartho Braat is ambassadeur van de Trombosestichting. Hij was daarmee de geschikte BN’er om gezicht te worden van deze campagne! Tijdens een feestelijk event in het Erasmus MC is de eerste Steunkous dan ook overhandigd door Bartho Braat.

Bekijk ons werk

Mockup Online test - reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads​

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Social video met influencers voor Hoog Catharijne Utrecht

Een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Jij bent tegoedbon

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Thumbnail_1536x1383_LICG_bullshit

De bullshit-campagne voor LICG

Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging

Riksja_Reisprofiel1

Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.