Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Salescampagne voor APC

Van surge protector naar veilige stekkerdoos

Voor het merk APC van Schneider-Electric zijn we gevraagd mee te denken over een pakkende B2C campagne voor de surge protection productgroep. Nu kan het best zijn dat u die term eigenlijk niet kent. Uit een kleinschalig onderzoek in onze omgeving bleek dat de term vaker onbekend was. Ons advies was dan ook een plakkende naam ervoor te bedenken en een simpele informatieve animatie te maken.

De vonken vliegen er niet meer vanaf

De campagne naam
Na het onderzoek en een daarop volgende brainstormsessie, hebben we de term ‘veilige stekkerdoos’ bedacht. Er is namelijk een groot verschil tussen een stekkerdoos en een ‘veilige stekkerdoos’, maar iedereen begrijp direct waarom deze laatste anders heet dan gewoon een stekkerdoos. Surge protection is een beveiliging voor je apparatuur, zoals computers, televisies, etc. Het beschermt tegen spanningspieken. Deze vinden niet alleen plaats met een blikseminslag, maar ook bijvoorbeeld door het aanzetten van je wasmachine, een airco, een lift in het gebouw, etc. De term ‘veilige stekkerdoos’ legt niet alleen het begrip direct uit, het is ook iets dat de doelgroep aanspreekt. Als je immers een prachtig nieuwe tv hebt staan, of een krachtige computer, dan klinkt een veilige stekkerdoos al snel nuttig.

Landingspagina
Met een campagne naam heb je ook een url nodig die je makkelijk kunt onthouden. Dit kan prima naast een merknaam bestaan. De landingspagina is de ideale plek voor een korte animatie die meer uitlegt over de veilige stekkerdozen en een verwijzing naar de shops waar de producten te koop zijn. In dit geval verwijzen we naar de e-tailers en niet naar een eigen webshop, waardoor de keuze voor een aparte url een logische gevolg was.

Radio versterkt online
De campagne is voor een deel online en voor een deel op de radio. Online maken we gebruik van het Google Display netwerk, sponsored plaatsing op relevante websites en Social Advertising. De klik vanuit een online uiting naar de landingspagina is makkelijker gemaakt, dan vanuit een offline uiting. Maar radio kan een online campagne heel goed ondersteunen. In de statistieken is te zien dat ten tijde van de radiocampagne een verhoogd aantal zoekopdrachten is geweest naar ‘veilige stekkerdoos’ en dat de banners meer traffic opleverden dan de periode waarin de radiocampagne er niet was. Wanneer de doelgroep op meerdere plekken geconfronteerd wordt met de campagne, is de kans groter dat ze daarna op een banner klikken.

Bekijk ons werk

Citymarketing beursplein Utrecht Reclamebureau Everybody Likes Penguins

Het Beursplein steekt een hart onder de riem

Contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
dwaalspoor route door utrecht

De ontdekkingstocht ‘Dwaalspoor’ biedt Utrechters uitkomst met een wandeling aan de hand van foto’s uit lang vervlogen tijden.

Archetypekaarten

Door een duidelijke brand identity, krijgt je merk of bedrijf meer karakter. Download gratis archetype kaarten downloaden.

Pingu right

Wil je bedrijven sneller laten groeien door inbound marketing? En is marketing automation een onderdeel van ieder voorstel dat je maakt?

Image_Penguin3_ke_1920px

We zoeken een stagiair grafische vormgeving (V/M) voor het ontwikkelen van mooie, impactvolle uitingen.

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.