Introductiecampagne voor uniek event ‘Het leukste reisje van Nederland’
Dé culturele belevenis voor jong en oud
Het Spoorwegmuseum samen met de top van Nederland op het gebied van kunst en cultuur
‘Het leukste reisje van Nederland’ is 10 dagen lang dé culturele beleving voor jong en oud. Het Spoorwegmuseum heeft samen met de top van Nederland op het gebied van kunst en cultuur, waaronder Naturalis, Eye Filmmuseum, Afrika Museum en TivoliVredenburg, de reis van je leven gecreëerd. Maak een tijdreis naar de oertijd of vlieg muzikaal de wereld over. Wij mochten voor dit nieuwe museumfestival de introductiecampagne ontwikkelen en uitvoeren.
Samen Naturalis, Eye Filmmuseum, Afrika Museum en TivoliVredenburg
Samenwerking met de Nederlandse top van kunst en cultuur
Wie ‘trein’ zegt, zegt ‘reizen’: avontuur, ontdekken, plezier. Met deze gedachte is ‘Het leukste reisje van Nederland’ ontwikkeld samen met bekende musea en culturele organisaties. Nog nooit eerder is in Nederland een vergelijkbaar event gerealiseerd, waardoor we het publiek goed dienden mee te nemen in het verhaal. De ontwikkelde introductiecampagne is opgebouwd uit een groot aantal onderdelen: een pakkend campagnebeeld, een campagne website, online advertising, een outdoor poster campagne en media inkoop bij diverse grote vrouwenbladen, dagbladen en senioren magazines. Een breed spectrum van specifiek gekozen online en offline kanalen, die gezamenlijk de gehele doelgroep doeltreffend bereiken én natuurlijk aansporen om te gaan!
Leuk feitje!
Nog vóórdat het event van start ging, hadden we met de website al 65.000 unieke online bezoekers getrokken en waren er al meer dan 18.000 kaarten verkocht. Dat is al 90% van het beoogde doel!
Van raamwerk naar succesvolle marketingcampagne
Het raamwerk van het event was bij de start van de campagne al bekend; aan reclamebureau Everybody Likes Penguins de mooie taak om dit verder in te vullen, aan te scherpen en landelijk te introduceren als de leukste bestemming voor jong en oud deze zomer.
Maar een evenement wordt niet zomaar een succes, dat vraagt om een gerichte strategie en aanpak. Met het oog op het doel ‘20.000 extra bezoekers’ en de doelgroep zelf, hebben we een specifieke selectie gemaakt van media en platforms, online en offline, waar we het event hebben geïntroduceerd en geadverteerd. De campagne bestond onder andere uit:
- een outdoor postercampagne in regio’s Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam;
- een online advertising campagne op Facebook;
- een radiocommercial op onder andere 3FM;
Deze radiocommercial trekt direct bij aanvang de aandacht door het bekende ding-dong geluid dat voor iedere stationsmededeling is te horen. We hebben vervolgens door de officiële stemacteur van de NS de commercial laten inspreken, zodat de commercial overtuigend overkomt. - advertorials op websites en in nieuwsbrieven van LINDA, Wendy en Plusonline.
Stoomtrein voor onze studio in Utrecht
Onze studio is gevestigd in een voormalige werkspoorfabriek. Vanuit de studio van het reclamebureau in Utrecht kijken we daarom uit op een antieke stoomtrein.
Bekijk ons werk
Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Jongerenmarketing met CNV Vakmensen
Retailcampagne voor BAUHAUS
De ontdekkingstocht ‘Dwaalspoor’ biedt Utrechters uitkomst met een wandeling aan de hand van foto’s uit lang vervlogen tijden.