Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Het concept van ‘Norton Heroes’
Met de ‘Norton Heroes’ branding campagne hebben we voor Symantec de ‘techies’ overtuigt van de kracht en snelheid van de computer beveiligingssoftware Norton AntiVirus. Hiervoor hebben we een game-omgeving gecreëerd, waar de Norton “Heroes” de strijd aan gaan met virussen.
Vecht voor je computer!
De doelgroep van de branding campagne
Deze ‘techies’ zijn de buurjongens of neefjes die alles van computers weten en door familie en kennissen worden ingezet bij eerste hulp bij computers. Een belangrijke doelgroep, omdat hun mening in de familie en vriendenkring hoog gewaardeerd wordt. We willen via deze branding campagne hun beeld van Norton360 positief beïnvloeden.
Actiewebsite is onderdeel van branding campagne
De campagne website presenteert de fictieve stad ‘Netropolis’ in een American comic cartoon style. De bewoners van de stad worden bedreigd door vele gevaren. De Norton Heroes beschikken over een speciale ‘superkrachten’ om de bewoners van Netropolis te beschermen tegen deze bedreigingen.
Viral video geeft branding campagne vleugels
Op de actiewebsite kun je de viral video bekijken. In deze video zie je de NortonHeroes in gevecht met virussen. De NortonHeroes worden uitgebeeld door drie parkour atleten. Op deze actiesite maak je tevens kans op een Netbook.
Onderdelen van de branding campagne:
- Actiewebsite
- Viral video met animatie effecten
Bekijk ons werk
765% meer bezoekers? #gelukt!
HEMA Nederland shared animatie en levert alleen al 17.000 views
Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
Naamsbekendheid stijgt met 11%
Het Utrecht Science Park maakt jouw wereld van morgen