Reclamebureau Utrecht, drie praktische tips voor meer conversie
Reclamebureau Utrecht, Everybody Likes Penguins, begrijpt dat je met je campagne een zo hoog mogelijke conversie wil bereiken. We willen je graag drie concrete tips geven om je online of offline campagne zo effectief mogelijk te maken

1. Reclamebureau Utrecht, tip één: duwen geeft weerstand, verleiden geeft aandacht
Voor communicatie heb je niet alleen een zender nodig, maar ook iemand die het wil ontvangen. Alleen dan komt je boodschap over. Reclamebureau Utrecht (onze bijnaam) werd gevraagd om aandacht te genereren over de gevaren bij wintersport en het belang van verzekeren. Niet echt een sexy onderwerp waar iedereen op zit te wachten. Hoe kun je de boodschap zo verpakken dat de doelgroep het wel wil ontvangen? We hebben hiervoor de campagne Skibewijs ontwikkeld. Door de boodschap zo te verpakken is de campagne maar liefst 23.000 keer gedeeld op Facebook door enthousiaste ontvangers.
Reclamebureau Utrecht tip één: campagne Skibewijs, geen push, maar je doelgroep verleiden.
2. Reclamebureau Utrecht, tip twee: mensen zijn nieuwsgierig, bied ze iets nieuws
Nieuwe zaken krijgen aandacht, innovaties zijn spannend. Een effectieve campagne maakt hier gebruik van. We kregen van Travel Smart de vraag om onder jongeren aandacht te creëren voor hun reisaanbod. We hebben speciaal hiervoor de online ballonnenrace bedacht. De ballonnen vliegen op basis van de werkelijke windrichting en koers de wereld rond. Wie het dichtst bij het doel landt, wint de reis! Meer dan 75.000 keer is de actie op Facebook gedeeld.
Reclamebureau Utrecht tip twee: campagne ballonnenrace is vernieuwend en krijgt daarom aandacht.


3. Reclamebureau Utrecht, tip drie: de doelgroep bepaalt zelf of het leuk is
Soms zie je communicatie die vanuit de zender is bedacht, waardoor deze helemaal niet aansluit bij de doelgroep. Hoe leuk je een concept wellicht zelf ook vindt, de doelgroep bepaalt het succes van je campagne. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld niet zo veel met voetbal, maar voor de doelgroep tuinders was deze insteek zeer succesvol. Een nieuw product van een andere speler in de markt, werd aan het team van Bayer toegevoegd. Dit hebben we vertaald naar de analogie van voetbal waar een nieuwe topspeler is binnengehaald. De doelgroep reageerde enthousiast op de campagne.
Succes met de conceptontwikkeling van je nieuwe campagne
We willen graag met je meedenken over je nieuwe campagneplannen. Hoe effectiever, hoe beter. Reclamebureau Utrecht, Everybody Likes Penguins, denkt vrijblijvend met je mee. Neem een kijkje in onze studio of neem direct contact met ons op +31 (0) 30 87 00 260.
Achtergrondinformatie over onze bijnaam reclamebureau Utrecht
Mocht je je afvragen waarom we onszelf reclamebureau Utrecht noemen, dan vind je hier een heldere uitleg. Natuurlijk is onze echte naam Everybody Likes Penguins, maar door veel bedrijven worden we reclamebureau Utrecht genoemd. We denken dat we de bijnaam reclamebureau Utrecht te danken hebben aan de culturele projecten die we hebben gedaan in Utrecht. Zo heeft reclamebureau Utrecht een historische foto route gemaakt, die je de stad laat beleven zoals het vroeger was. Daarnaast heeft reclamebureau Utrecht samengewerkt met Anton Geesink en Herman van Veen voor een audioroute voor standbeelden. Kortom, zo zijn we gekomen aan de bijnaam reclamebureau Utrecht.
We willen wel voorkomen dat je denkt dat we als reclamebureau Utrecht geen projecten buiten de regio doen. De meeste klanten van reclamebureau Utrecht zitten in Amsterdam, Leiden, Den Haag en Rotterdam. Zelfs van het team van reclamebureau Utrecht woont een deel in Amsterdam en we hebben daar zelfs een studio. We zullen dan ook niet de telefoon opnemen met de naam reclamebureau Utrecht, dat zou ook onze Amsterdamse vestiging tekort doen. Soms krijgen we ook te horen dat reclamebureau Utrecht makkelijker te onthouden is dan Everybody Likes Penguins. Mocht je dat ook vinden, voel je dan vrij om ons reclamebureau Utrecht te noemen, vinden we ook prima.

Wij zijn allemaal anders
Wij zijn Everybody Likes Penguins
Wij zijn mannen en vrouwen. Jong en oud. Creatief. Communicatief. Beelddenkers en strategen, alfa en bèta. De een is introvert, de ander extrovert.
Naast versgevangen ansjovis, worden wij Penguins blij van chocolade en tosti’s. Gezonde lunches en staand brainstormen. Lachen en ontroeren. Goede gesprekken en flauwe grappen. Mooie campagnes en ijzersterke content.
Campagnes
- Branding
- Introductie
- Sales
- Awareness
- Free-publicity
- Social media
Brains
- Productiestrategie
- Digitale strategie
- Persona’s
- Identity
- Doelgroep-analyse
Pixels & papier
- Campagnestijlen
- Actiewebsites
- Drukwerk
- Infographics
- (online) Advertenties
Video & audio
- TV-commercials
- Social videos
- Animaties
- Radiospots
Andere dingen
- Events & experiences
- Activaties
- Virals & guerilla
- Contentcreatie
- En meer…
Bekijk ons werk
Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Jongerenmarketing met CNV Vakmensen