2502 dynamische Google Search-advertenties

41% CTR op een Google Search-campagne

Scholenopdekaart.nl is dé vergelijkingssite om basisscholen en middelbare scholen met elkaar te vergelijken. Ouders vinden er allerlei nuttige informatie zoals slagingspercentage en waarderingscijfers. De VO-raad, de organisatie achter Scholenopdekaart.nl, wilde een campagne om meer websitebezoek te genereren. Ze gaven ons daarbij veel vrijheid, maar het budget was beperkt.

Daardoor waren we genoodzaakt op zoek te gaan naar alternatieve manieren om een campagne te starten.

Google Grants
Zo ontdekten we Google Grants, een initiatief van Google om non-profits een maandelijks Google Search advertentietegoed van $10.000,- te geven. We besloten Scholenopdekaart.nl hiervoor aan te melden en op zoek te gaan naar een slimme inzet van dit enorme budget. We vonden de oplossing uiteindelijk in relevant zoekgedrag van de ouders: “wanneer is de open dag van school X?”

Dat zoekmoment is relevant op meerdere vlakken:
1. De verzamelde data van open dagen is één van de kernwaarden van Scholenopdekaart.nl
2. Er is weinig concurrentie op deze groep zoektermen
3. Door de Google Grant hadden we de schaalgrootte om voor elke aangesloten school te adverteren

2.502 dynamische Google Search Ads
We plaatsten vervolgens de 832 aangesloten middelbare scholen met hun open dag in het account gezet. Voor iedere middelbare scholen creëerden we verschillende dynamische tekstadvertenties, waardoor we in totaal 2.502 advertenties online zetten. Deze waren allemaal hypergepersonaliseerd naar de zoekterm die wordt gebruikt. Elke school had zo zijn eigen ‘doelgroep’.

Het resultaat was boven elke verwachting. Waar we bij gewone search-campagnes blij zijn met een CTR van 6%, scoorden we hier een verbluffende 41%. Duizenden ouders vonden zo op een natuurlijke manier hun weg naar Scholenopdekaart.nl.

Dé vergelijkingssite om basisscholen en middelbare scholen met elkaar te vergelijken

En door
Met deze zeer succesvolle campagne hebben we nog maar een deukje gemaakt in het beschikbare Google Grant-budget. Hierdoor kunnen we blijven doorontwikkelen en de lessen van deze dynamische campagne ook inzetten op andere situaties.

Bekijk ons werk

home home Door een duidelijke brand identity, krijgt je merk of bedrijf meer karakter. Je onderscheidt jezelf van de wereld om je heen. Wil je de gratis archetype kaarten downloaden, klik hier om naar de downloadpagina te gaan. Bekijk ons werk What the Vak?! – provocerende social content voor een ongeïnteresseerde doelgroep Jongerenmarketing met CNV …
Wil je bedrijven sneller laten groeien door inbound marketing? En is marketing automation een onderdeel van ieder voorstel dat je maakt? Dan kan deze vacature weleens bij jou passen. We zoeken een ondernemende motor, die in gesprek gaat met leads om te ontdekken hoe je ze kunt laten groeien. Je vertaalt hun vraag in een online marketing aanpak die resultaat oplevert. Je krijgt energie van het hands on inrichten van campagnes en het optimaliseren van de resultaten.
765% meer bezoekers? #gelukt!
420.000 views voor Moederdagvideo Bijenkorf