Een nieuwe tagline en beeldtaal voor Detron

Detron

Nieuwe merkwaarden en een nieuwe uitstraling

Detron, een grote speler in de ICT, heeft nieuwe merkwaarden gedefinieerd. Ze willen niet alleen leverancier zijn, maar een professionele partner. Een caregiver. Een gelijkwaardige medespeler die goed is in samenwerken en hiermee mooie resultaten bereikt. Aan Branding Agency Everybody Likes Penguins de uitdaging om daar een pakkende tagline en een matching beeldtaal bij te ontwikkelen en deze door te vertalen in al hun uitingen.

Brandingcampagne Detron langs de snelweg
Photoshoot voor brandingcampagne voor Detron in de Ardennen

Een korte, pakkende tagline

Wij zijn als team onze iglo ingedoken en gaan brainstormen over het thema ‘samenwerken’. We kwamen op het teamgevoel. Samen één team. Een korte, pakkende tagline die precies zegt wat Detron met zijn klanten wil vormen, een team. Om de inhoud van de tagline te ondersteunen, hebben we het huisstijlfont van Detron speciaal voor de tagline een stencil look gegeven. Een krachtige vormgeving van de tekst die de nieuwe visie in beeld brengt.

Ontwikkeling beeldtaal

Vanuit de tagline hebben we een beeldtaal gedefinieerd. Bij een team dachten we al snel aan sport. Maar de meeste sporten bleken niet gelijkwaardig wanneer we er langer over nadachten.

Veel sporten zijn competitief of draaien maar om één persoon. Denk aan wielrennen, atletiek en voetbal. Voetballen doe je met een team, maar het doel is altijd winnen van een ander team. Bij wielrennen staat het hele team in het teken van de kopman. Wij zochten naar een sport waar alle teamleden gelijkwaardig aan elkaar zijn en waar ze echt samen moeten werken om resultaat te bereiken. Uiteindelijke kwamen we uit op de klimsport en andere outdoor sporten. Deze sporten werden het onderwerp van de nieuwe beeldtaal.

Een fotoshoot in de Ardennen

Drie dagen lang zijn we met een professionele fotograaf en hele sportieve modellen de Ardennen in gegaan. Hier hebben we foto’s gemaakt die dat krachtige teamgevoel laten zien. Samenwerken staat in iedere foto centraal. Het resultaat van de fotoshoot is een uitgebreide beeldbank die voor alle thema’s, producten en diensten van Detron ingezet kan worden.

Vormgeving van alle uitingen

De tagline en de beelden zijn de basis geweest voor alle uitingen die we voor Detron hebben vormgegeven. Beiden pronken nu op enorme gevel- en lichtdoeken aan alle kantoren van Detron. Ook hebben we online banners, advertenties en verschillende flyers ontworpen om de nieuwe visie van het bedrijf kenbaar te maken.

Klik hier voor meer branding campagnes.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.