Strategische herpositio­nering van Waterrecreatie Nederland – Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!

Waterrecreatie Nederland

Nieuwe positionering en een nieuwe visuele identiteit

Tijdens de opening van de HISWA te Water heeft Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) de stichting Recreatietoervaart Nederland (SRN) officieel omgedoopt tot stichting Waterrecreatie Nederland. Bij de herpositionering van de stichting zijn de ambities verbreed, waardoor de oude visuele identiteit niet meer paste bij de nieuwe doelen.

Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie logo - rood groen blauw met de vorm van Nederland
Waterrecreatie Nederland mockup desktop website

Herpositionering vraagt om nieuw logo en nieuwe huisstijl

In nauwe samenwerking met Waterrecreatie Nederland hebben we het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl ontwikkeld. Vervolgens hebben we binnen de nieuwe identiteit verschillende uitingen gerealiseerd zoals de website, briefpapier, templates voor PowerPoint en Word en visitekaartjes. En natuurlijk een overzichtelijk huisstijlhandboek waarin de huisstijl eenduidig is vastgelegd, zodat toekomstige uitingen in lijn met de gekozen stijl kunnen worden vormgegeven.

Het DNA van Waterrecreatie Nederland

Stichting Waterrecreatie Nederland behartigt de belangen van de watersporters in Nederland. De stichting brengt zowel publieke als private partijen die actief zijn op dit gebied samen, om zo te komen tot breed gedragen plannen te komen die de watersport bevorderen. Betrokken publieke partners in Waterrecreatie Nederland zijn provincies, Unie van Waterschappen, gemeenten en rijk. Private partners in het bestuur van Waterrecreatie Nederland zijn ANWB, HISWA Vereniging, Platform Waterrecreatie en Sportvisserij Nederland. Zij vertegenwoordigen gezamenlijk meer dan een miljoen georganiseerde en individuele waterrecreanten. Het gaat om waterrecreatie in de volle breedte, waaronder zeilen, motorbootvaren, sportvissen, kitesurfen, waterskiën, sportduiken en kanoën.

Nieuw logo communiceert plezier in waterrecreatie en nationale aanpak

Het nieuwe logo is een stilistische weergave van Nederland, met de focus op het waterrijke karakter van ons land. Door te kiezen voor het weergeven van Nederland komt de nieuwe nationale en brede aanpak van Waterrecreatie Nederland naar voren. Het plezier van de watersporter hebben we laten terugkomen in de vrije en enthousiaste lijnen waarin Nederland wordt weergegeven. De kleuren geven het logo de energie en de ambitie waarmee de stichting aan de slag gaat. Het logo kunt u bekijken in de hierboven gepresenteerde afbeeldingen.

Aanpak van de ontwikkeling van een logo en huisstijl

Een nieuw logo creëren is een interactief proces. De eerste stap is het onderzoeken en uitdiepen van de gewenste uitstraling. Wat wil je met je logo communiceren? Op basis van een helder beeld van de gewenste identiteit, gaan we verschillende richtingen verkennen. Deze schetsen bespreken we met de opdrachtgever om direct al terugkoppeling te krijgen. Op basis daarvan gaan we enkele schetsen uitwerken in een ontwerp. Deze worden opnieuw gepresenteerd, waarna in overleg een definitieve keuze kan worden gemaakt.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
AI-hero image
Stadgenoot

Zomerse foto's in februari

Multiculturele en inclusieve beelden zonder de privacy van bewoners te schenden.
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.