Online marketing campagne Ballonnenrace gaat viraal
De wind bepaalt wie wint!
Viral campagne
Travel Smart is het innovatieve online reisorganisatie label van Rikja Travel. We hebben deze viral marketing campagne ontwikkeld om een grotere naamsbekendheid te creëren onder de doelgroep.
Hoe werkt de viral campagne Ballonnenrace?
Door een traditionele ballonnenwedstrijd te vertalen naar de online wereld van Google maps, hebben we een unieke online campagne ontwikkeld. De werkelijke windrichting en windsnelheid bepalen waar je ballon heen vliegt. De ballon die het dichtst bij de bestemming van Travel Smart landt, wint de reis daar naar toe.
Virale kracht door slimme koppeling met social media
Om deel te nemen aan de Ballonnenrace kan je inloggen met je Facebook account. We halen dan je profielfoto op en hangen die vrolijk aan het touwtje van je ballon. Ook na het oplaten van je ballon kan je dit natuurlijk weer delen met je vrienden.
De spelers van de online game ervaren het merk
Het spel, dat gebaseerd is op actuele windrichtingen, brengt je naar verrassende plekken op de wereld. Tijdens je vijfdaagse rondreis ontvang je als speler interessante e-mails over de reisbestemmingen en de omgeving waar je op dat moment vliegt. Op deze manier ervaar je hoe het is om te reizen met Travel Smart.
En zo vlogen we vanuit Utrecht met het ons branding agency virtueel de wereld rond. Zo’n zin om op vakantie te gaan nu…
Bekijk ons werk
B2B-campagne in Engels, Chinees en Russisch
1.160.404 mensen beleven een witte kerst
Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Campagne via radio, social media en print