Van Jaarcongres tot Festival. Rebranding voor Utrechtse EBU

EBU

Frisse huisstijl voor een oer-utrechts ondernemersfestival

De Economic Board Utrecht (EBU), de lokale ondernemersvereniging van de provincie Utrecht, organiseert jaarlijks het Get Connected Jaarcongres. Dit regionale festival biedt een programma vol inspiratie, creatie, samenwerken en ontmoeten, gericht op een gezond stedelijk leven.

Nieuwe stijl ontwikkelen

EBU vroeg ons om een nieuwe, frisse stijl te ontwikkelen voor het EBU Jaarcongres. En dan liefst een stijl die echt ‘festival’ ademde.

Designelementen

Zo gezegd, zo gedaan. Door gebruik te maken van frisse kleuren, imperfecte lijnen, diverse soorten vlakken en kleine, grappige details, werd het EBU Jaarcongres in één klap een gezellig festival waar je lekker kan keuvelen. Natuurlijk veranderde het font mee, evenals de signalering, programmering en plattegronden.

Target jezelf

Als reclamebureau kruip je constant in de huid van je doelgroep. Vandaag ben je huisarts, morgen een juf. Maar deze keer was dit reclamebureau uit Utrecht zelf de doelgroep.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.