PR-actie voor campagne ‘Iedere sigaret kost 28 minuten van je leven’ – Informatie vertalen naar het ‘hier en nu’

KWF

Het concept

Nieuws kun je maken. Dat roken ongezond is, dat is geen nieuws. Dat je levensverwachting afneemt, is ook geen nieuws. Maar dat iedere sigaret een aantal minuten van je leven kost weer wel. Hoe komt dat? Door de kracht van een slimme PR-actie.

Het geheim zit hem in het plakkend en concreet maken van de informatie. ‘Ongezond’ is een abstract begrip. Eerder dood gaan is niet iets waar je je op jongere leeftijd druk over maakt, dat komt later. Maar iedere sigaret vertalen naar het hier en nu, dat is plakkend en concreet. Daarmee wordt het dan ook nieuws.

Krantenkoppen over roken. Elke sigaret kost je 28 minuten van je leven.

PR-actie opzet

Door het uitsturen van het persbericht via ANP Pers Support is een groot aantal online media geactiveerd. Van Nu.nl tot de Telegraaf, allerlei sites hebben het bericht opgenomen. Daarnaast zijn op Radio1 en Radio2 verschillende interviews gegeven door de persvoorlichter van KWF. Het feit dat iedere sigaret 28 minuten van je leven kost, is nu bekend bij ongeveer 2,3 miljoen Nederlanders.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.