Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

PR-actie voor campagne ‘Iedere sigaret kost 28 minuten van je leven’

Informatie vertalen naar het ‘hier en nu’

Het concept 
Nieuws kun je maken. Dat roken ongezond is, dat is geen nieuws. Dat je levensverwachting afneemt, is ook geen nieuws. Maar dat iedere sigaret een aantal minuten van je leven kost weer wel. Hoe komt dat? Door de kracht van een slimme PR-actie.

Het geheim zit hem in het plakkend en concreet maken van de informatie. ‘Ongezond’ is een abstract begrip. Eerder dood gaan is niet iets waar je je op jongere leeftijd druk over maakt, dat komt later. Maar iedere sigaret vertalen naar het hier en nu, dat is plakkend en concreet. Daarmee wordt het dan ook nieuws.

Van informatie, nieuws maken

PR-actie opzet
Door het uitsturen van het persbericht via ANP Pers Support is een groot aantal online media geactiveerd. Van Nu.nl tot de Telegraaf, allerlei sites hebben het bericht opgenomen. Daarnaast zijn op Radio1 en Radio2 verschillende interviews gegeven door de persvoorlichter van KWF. Het feit dat iedere sigaret 28 minuten van je leven kost, is nu bekend bij ongeveer 2,3 miljoen Nederlanders.

Bekijk ons werk

Grote reclamecampagne met social video’s, OOH, radio, print, in-store
Contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
dwaalspoor route door utrecht

De ontdekkingstocht ‘Dwaalspoor’ biedt Utrechters uitkomst met een wandeling aan de hand van foto’s uit lang vervlogen tijden.

capgemini_nos-stories-style-video

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini

Reclamecampagne met social video’s, print, in-store

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS

Archetypekaarten

Door een duidelijke brand identity, krijgt je merk of bedrijf meer karakter. Download gratis archetype kaarten downloaden.

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.