PR-actie voor campagne ‘Iedere sigaret kost 28 minuten van je leven’
Informatie vertalen naar het 'hier en nu'
Het concept
Nieuws kun je maken. Dat roken ongezond is, dat is geen nieuws. Dat je levensverwachting afneemt, is ook geen nieuws. Maar dat iedere sigaret een aantal minuten van je leven kost weer wel. Hoe komt dat? Door de kracht van een slimme PR-actie.
Het geheim zit hem in het plakkend en concreet maken van de informatie. ‘Ongezond’ is een abstract begrip. Eerder dood gaan is niet iets waar je je op jongere leeftijd druk over maakt, dat komt later. Maar iedere sigaret vertalen naar het hier en nu, dat is plakkend en concreet. Daarmee wordt het dan ook nieuws.
Van informatie, nieuws maken
PR-actie opzet
Door het uitsturen van het persbericht via ANP Pers Support is een groot aantal online media geactiveerd. Van Nu.nl tot de Telegraaf, allerlei sites hebben het bericht opgenomen. Daarnaast zijn op Radio1 en Radio2 verschillende interviews gegeven door de persvoorlichter van KWF. Het feit dat iedere sigaret 28 minuten van je leven kost, is nu bekend bij ongeveer 2,3 miljoen Nederlanders.
Bekijk ons werk
Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Jongerenmarketing met CNV Vakmensen
Retailcampagne voor BAUHAUS
De ontdekkingstocht ‘Dwaalspoor’ biedt Utrechters uitkomst met een wandeling aan de hand van foto’s uit lang vervlogen tijden.