Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Het kan anders
Met klassieke campagnes kopen merken de aandacht van de kijker. Wij vinden dat iets te makkelijk. Het idee moet zo sterk zijn, dat het vanzelf aandacht krijgt. Dit hebben we gedaan door een Mupi zo aan te laten passen dat er net een persoon in past. Deze guerrilla marketing is dialoog marketing in optima forma.
Een nieuwe ‘urban legend’
Wanneer de poster de verkeerde kant op rolt, ontdekt het winkelend publiek dat veilig achter de poster een Mupi-mannetje woont en werkt. Na een korte komische interactie verdwijnt hij weer. Bij het zien van andere posters, wordt de gebeurtenis enthousiast aan anderen doorverteld. Wonen in alle displays mannetjes? Een ‘urban legend’ is geboren. De postercampagne heeft door deze guerrilla marketing actie een extra dimensie.
Frenchtop
De doelstelling van Frenchtop was om het resultaat van de postercampage van Haircare te vergroten door middel van guerrilla marketing. Ofwel: de campagne door een mediastunt laten ontstijgen aan de standaard verwachting. Hierdoor krijg je meer aandacht voor de postercampagne en creëer je daarnaast ook een langduriger effect.
De doelstelling van de guerrilla campagne
Op basis van deze doelstelling zijn we aan de slag gegaan. We wilden bouwen op de investering in de postercampagne. Hoe bereik je meer positieve aandacht voor de posters? Hoe vergroot je de impact van een standaard campagne?
We zijn vanuit de kern gaan werken en kwamen zo op het concept om de Mupi zelf tot een spraakmakend object te maken. We hebben de Mupi aangepast, zodat er net een acteur in past, die de hoofdrol speelt in een komische interactie met het publiek.
Dit trekt natuurlijk veel aandacht van het winkelende publiek. Een grote kring van belangstellende vormt zich rond de Mupi. De poster staat letterlijk in het middelpunt van de belangstelling.
De mensen beleven een avontuur terwijl ze naar de Haircare poster kijken. Ze hebben een verhaal en vertellen dit door. Met mobieltjes worden foto’s gemaakt en doorgestuurd. Hierdoor is het bereik verder uitvergroot. Bij het zien van de Haircare poster in een ander deel van de stad, komt de herinnering aan de beleving terug. Hierdoor bereikt de guerrilla marketing actie een langdurig effect.
Na Haircare van Frenchtop hebben we verschillende andere merken onder de aandacht gebracht in binnen en buitenland, o.a. het tijdschrift Esta en de Spaarbank.
En mannetje in een doosje, daar krijgt toch iedereen een lach van zijn gezicht
Guerrilla marketing actie in het kleinste theater van Nederland
Het theater heeft voorbijgangers verrast in onder andere de winkelstraten van Amersfoort, Amsterdam, Arhus (Denemarken), Doesburg, Hengelo, Lienz (Oostenrijk), Lochem, Mijdrecht , Nijmegen, Oldenzaal, Panne (België),Purmerend, Raalte, Roermond, Vlissingen, West Terschelling (vaak op straattheaterfestivals, soms op ‘normale’ dagen).
Op het straattheaterfestival in Doesburg was de voorstelling de winnaar van de Steengoed Trofee voor beste act.
Bekijk ons werk
1.160.404 mensen beleven een witte kerst
'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Een innovatief concept voor Hoog Catharijne
Social content gericht op ouders