Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl
Een podium door middel van een website
Consumenten zijn vaak voorzichtig met het investeren in energiebesparende en duurzame installaties. Producenten bieden vaak een rooskleurige terugverdientijd en comfortverbetering, maar maken zij die ook waar? Milieu Centraal wil een podium bieden voor mensen die hun ervaringen delen over bijvoorbeeld HR cv-ketels, zonnepanelen en dakisolatie.
Door een website te creëren waarop je meteen voelt dat het eerlijke meningen zijn, krijg je ook oprechte aandacht van bezoekers. Dit in combinatie met optimale usability bij het zoeken naar relevante informatie, levert een succeservaring op. Gebruikers overtuigen elkaar. Daarnaast staan bij ieder thema links naar relevante informatie op de website van Milieu Centraal. Hier kunnen mensen ook objectieve informatie vinden.
Hoe krijg je de website gevuld met ervaringen?
Wanneer de website klaar is, sta je voor de uitdaging om deze te vullen. Het is als het ware een lege bibliotheek. De makkelijkste aanpak is om eerst de mensen in het eigen netwerk hiervoor te benaderen. Milieu Centraal heeft een groot aantal fans op Facebook. Deze zijn eenvoudig te bereiken met een post. Ook in de nieuwsbrief is hierover een item meegenomen. Vervolgens kun je via free publicity in relevante bladen aandacht creëren voor de website. Het onderwerp is sympathiek, wat het geschikt maakt voor redactionele aandacht. Je maakt denkbeeldige cirkels om je organisatie heen van warme naar koude contacten.
Ambassadeurs activeren door het zoeken naar gezamenlijk belang
Wie zouden er voordeel kunnen hebben bij de website ErvaringenMetEnergie.nl? Door die groepen te benaderen en te vragen of ze willen verwijzen naar de website, bouw je een groot netwerk op. Wij hebben installateurs en aannemers een set banners aangeboden. Ze kunnen deze op hun eigen website plaatsen, om zo eerlijke informatie te bieden aan hun potentiële klanten. Als ondernemer hebben ze zelf natuurlijk een commercieel belang, en om overtuigend over te komen verwijzen ze graag naar echte ervaringen.
Ervaringen over energie producten delen
Persoonlijke ervaringen delen via social media
Wanneer je je ervaring met bijvoorbeeld zonnepanelen hebt geplaatst, ben je daar trots op. Je wilt je ervaringen delen met je vrienden. We bieden een deelnemer dan ook de mogelijkheid om zijn of haar ervaring te delen via Facebook, Twitter en LinkedIn. Hierdoor maak je van de deelnemers ook ambassadeurs. In het netwerk van de deelnemer zitten vaak mensen die dezelfde interesse hebben. Dit zorgt ervoor dat je voor de doelgroep extra zichtbaar bent. Een voorbeeld is een huiseigenaar van rond de 50 die heeft geïnvesteerd in een zonneboiler. In zijn sociale kring heeft hij veel leeftijdsgenoten die wellicht dezelfde stap overwegen, en die via zijn ervaring bij ErvaringenMetEnergie.nl uit kunnen komen.
Bekijk ons werk
Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Jongerenmarketing met CNV Vakmensen
Retailcampagne voor BAUHAUS
De ontdekkingstocht ‘Dwaalspoor’ biedt Utrechters uitkomst met een wandeling aan de hand van foto’s uit lang vervlogen tijden.