Animated online festival voor KMN Kind & Co – Een inspirerend festival voor (aanstaande) moeders

Kind & Co

KMN Kind & Co festival

KMN Kind & Co biedt kinderopvang in heel midden Nederland. Met een verrassend online festival willen ze zwangere vrouwen en moeders bereiken om hen te laten ervaren dat Kind & Co een leuke en goede kinderopvang is. Het animated online festival biedt deze fun-content. Bijvoorbeeld: tips waar je de leukste rompertjes koopt, een pregnancy play-list, inspiratie voor het inrichten van de babykamer en handige diensten en services waar je als (aanstaande) moeder veel aan hebt. Een goede manier om je merk bij je doelgroep te laden!

App mockup van het online festival voor KMN Kind & Co

Hoe bereik je als merk je doelgroep?

Dit online festival is een goed voorbeeld van hoe je als bedrijf of organisatie op een leuke en unieke manier je merk kunt laden bij je doelgroep. Aanstaande moeders zijn heel veel op het internet te vinden voor inspiratie en tips & trics. Door deze inspirerende content als kinderopvang op een unieke en spraakmakende wijze te bieden, krijgt de doelgroep direct een positieve associatie met het merk tijdens de beslissingsperiode voor een kinderopvang. De vormgeving en animaties zorgen er ook voor dat (aanstaande) moeders het festival met elkaar gaan delen via social media.

Animaties op het online festival

Het online festival bestaat uit een fraaie festival plattegrond waarop verschillende tenten en kraampjes staan. Iedere tent heeft een eigen karakter. Hieraan kun je al een beetje afleiden wat er te zien is in de tent of het kraampje. De animerende tentjes, poppetjes en attracties maken het festival echt een plezier om te bezoeken. Je ziet steeds weer nieuwe dingen; muziek makende kinderen, dobberende badeendjes, een rondvliegende ooievaar, etc. We hebben heel veel plezier beleefd aan het bedenken en het maken van de verschillende animaties. Wanneer je op één van de tentjes klikt, kom je op een content pagina met meer informatie over het onderwerp en bijbehorende foto’s of een video. Welk tentje is jouw favoriet?

Stijlverkenning en illustraties

Voordat wij konden starten met het design van het festival, vonden we het belangrijk om eerst een uitgebreide stijlverkenning te doen. Welke huisstijl hanteert KMN Kind & Co en welke illustratiestijl zou daarbij passen? Bij Kind & Co hebben ze nog niet eerder met illustraties gewerkt. We hadden dus de vrijheid om zelf een mooie stijl te bedenken die helemaal aansluit bij de organisatie. Naast een illustratiestijl hebben we ook een uitgebreid kleurenpalet samengesteld. Hiermee zijn we het festival gaan designen.

Het festival is inmiddels helaas voorbij. De site staat daarom niet meer online. Jammer want we zijn een reclamebureau in midden Nederland én hebben te maken met een ware babyboom.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.