VGZ werkt met content marketing aan geluk van mensen
Blog over gelukkig zijn
Samen met de Erasmus Universiteit Rotterdam werkt VGZ aan de wetenschappelijke benadering van geluk. Wordt je gelukkiger van een hoger salaris, of juist de vrijheid om naar je werk te kunnen fietsen? Door het creëren van een community met behulp van interessante blogs over inzichten in geluk zijn er altijd wel enthousiaste mensen die willen deelnemen aan het geluksonderzoek.
Iedere tien dagen verschijnt er een interessante blog over geluk, met verrassende titels zoals ’20 minuten bewegen, 12 uur geluk’ en ‘Wat je niet moet doen na een drukke werkdag’. Door deze blogs als een sponsored post te promoten op Facebook, bereik je niet alleen je vaste Facebook fanpage fans, maar ook een nieuw publiek. Iedere blog zorgt weer voor nieuwe Facebook fans.
Lees hier de laatste blog: ‘Dit is waarom we vaker op vakantie moeten’.
Hoe werkt content marketing?
Bij content marketing staat het delen van waardevolle en relevante content centraal. Het is het middel om de doelgroep te bereiken en te activeren. Door het geven van bijzondere content, krijg je aandacht terug. Deze aandacht biedt ruimte voor interactie met de doelgroep. Dit kan zowel commercieel worden ingezet voor het genereren van leads, als voor het opbouwen van bijvoorbeeld naamsbekendheid. Het grote voordeel van content marketing is dat je jezelf onderscheidt van advertenties. Mensen zijn gewend minder aandacht te geven aan advertenties dan aan redactionele informatie.
Vergroten van bereik van content via social media
Het is natuurlijk zonde wanneer waardevolle content niet verder komt dan een kleine groep die het toevallig ziet. Het is dan ook slim om door middel van sponsored posts op Facebook je bereik te vergroten. Op Facebook kun je je doelgroep heel scherp afbakenen. Wanneer mensen de aangeboden blogs eenmaal ontdekt hebben, worden ze uit eigen enthousiasme fan of volger van de blogs. Naast ingekochte distributie, heb je natuurlijk ook fans die uit waardering van de content een blog delen met hun vrienden.
Iedereen wil gelukkig worden
Niet ieder onderwerp leent zich voor content marketing. Wanneer je boodschap echt directe sales dient op te leveren dan is content marketing minder geschikt. Het is meer een sympathieke wijze om een grote groep mensen aan je te binden. Deze mensen zijn natuurlijk potentiële leads, maar ze komen op de content af en niet op een snelle koop. Het onderwerp geluk is ideaal omdat iedereen graag gelukkig wil zijn en je altijd meer tips kunt gebruiken. De content is dan al snel populair.
Content marketing vraagt om een lange adem
Wanneer je één enkele blog schrijft, bouw je nog geen schare aan fans op. Het is dus wel zaak om het bloggen vol te houden op de lange termijn. Bij de geluksblog van VGZ zijn er maar liefst 36 blogs geschreven. Ieder blog is gebaseerd op een wetenschappelijk bewezen aspect van geluk. Denk hierbij aan ‘Haal meer uit stress’ en ‘Het zijn dus echt de kleine dingen’. Door consequent te zijn in je stijl en boodschap, kun je een vast en groeiend publiek opbouwen. De blog is te lezen via de Facebook fanpage.
Bekijk ons werk
Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Jongerenmarketing met CNV Vakmensen
Retailcampagne voor BAUHAUS
De ontdekkingstocht ‘Dwaalspoor’ biedt Utrechters uitkomst met een wandeling aan de hand van foto’s uit lang vervlogen tijden.