Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Communicatiebureau Utrecht, drie tips voor interactieve campagnes

Wellicht vraagt u zich af waarom Everybody Likes Penguins zichzelf communicatiebureau Utrecht noemt. We ontwikkelen veel campagnes voor bedrijven uit de stad en de regio en worden daarom wel eens met de eretitel communicatiebureau Utrecht aangesproken. En dat terwijl we zeker niet het enige bureau zijn, dus daar zijn we apetrots op.

Allianz skibewijs collage

1. Communicatiebureau Utrecht tip één: geef een digitaal cadeautje
Je wilt je doelgroep activeren om met je campagne aan de slag te gaan. Het is belangrijk om iets aan te bieden wat ze willen hebben of kunnen doen. We hebben voor Allianz Global Assistance de campagne Skibewijs ontwikkeld. De doelgroep houdt van skiën en is benieuwd naar het Skibewijs. Ze willen dit graag halen. Bekijk de campagne Skibewijs via deze link.

Communicatiebureau Utrecht tip 1: Interactieve campagne Skibewijs geeft een digitaal cadeautje weg in de vorm van een Skibewijs.

2. Communicatiebureau Utrecht tip twee: na het uitpakken van je cadeautje, wil je het graag aan iedereen laten zien
Na het uitpakken van het cadeautje is het belangrijk dat de doelgroep het zo leuk vindt, dat ze het op social media gaan delen. Bij de interactieve campagne voor Riksja, waar reizigers worden getriggerd met de vraag wat voor type reiziger ze zijn, krijgen ze een infographic van hun typering zoals een ‘luxe Columbus’ of een ‘Urban Freek in het Wild‘. Deze graphics werden enthousiast gedeeld. Bekijk via deze link de interactieve campagne.
Je wilt je doelgroep activeren om met je campagne aan de slag te gaan. Het is belangrijk om iets aan te bieden wat ze willen hebben of kunnen doen. We hebben voor Allianz Global Assistance de campagne Skibewijs ontwikkeld. De doelgroep houdt van skiën en is benieuwd naar het Skibewijs. Ze willen dit graag halen. Bekijk de campagne Skibewijs via deze link.

Communicatiebureau Utrecht tip 1: Interactieve campagne Skibewijs geeft een digitaal cadeautje weg in de vorm van een Skibewijs.

Riksjatravel reisprofiel op ipad aan de ontbijttafel
Outside 3D cinema popcorn

3. Communicatiebureau Utrecht tip drie: waarom stoppen als het leuk is om te doen?
De interactie vraagt tijd van de doelgroep. Wanneer het gedoe is, dan klikken ze het snel weg. Zorg voor optimale usability en een fun-factor bij het uitvoeren van de interactie. Een goed voorbeeld hiervan is de campagne Ballonnenrace. Een spannende kaart en updates, maken de deelname tot een belevenis. Bekijk de campagne via deze link.

ballonnenrace_viral_campagne communicatiebureau Utrecht

Communicatiebureau Utrecht tip 3: waarom stoppen als het leuk is om te doen? Bekijk de campagne Ballonnenrace.

Meer over onze geuzennaam communicatiebureau Utrecht
Wanneer je jezelf met trots communicatiebureau Utrecht noemt, ben je natuurlijk gevestigd in Utrecht. Onze studio is te vinden in de werkcommunity UCo, op de 2e Daalsedijk 6a. Communicatiebureau Utrecht heeft enkele verrassende marketing acties gedaan in Utrecht, wat wellicht ook heeft bijgedragen aan de bijnaam communicatiebureau Utrecht. We hebben een audio-beeldenroute met bekende mensen uit Utrecht en een historische foto experience door de Utrechtse binnenstad ontwikkeld. Vooral in de culturele wereld is daardoor de naam communicatiebureau Utrecht tot leven gekomen. Ondanks het gebruik van de eretitel communicatiebureau Utrecht op deze pagina, werken we voor klanten uit alle delen van het land en zelfs daarbuiten. Heb je interesse in een slimme interactieve campagne en kom je niet uit Utrecht? Laat je niet afschrikken door de eretitel communicatiebureau Utrecht. We zijn benieuwd naar je vraag. 

Bij communicatiebureau Utrecht werken zelfs stiekem twee mensen die in Amsterdam wonen. Normaal gesproken gebruiken we natuurlijk in onze teksten niet de geuzennaam communicatiebureau Utrecht. Mocht dit tot verwarring leiden, je bent niet op de website van communicatiebureau Utrecht, maar gewoon bij Everybody Likes Penguins. Vind je onze echte naam wat aan de lange kant, voel je vrij om ons communicatiebureau Utrecht te noemen. Kortom, heb je interesse in een interactieve campagne, neem dan contact op met communicatiebureau Utrecht, Everybody Likes Penguins. Bedrijven uit het hele land zijn meer dan welkom bij communicatiebureau Utrecht.

Wij zijn allemaal anders

Wij zijn Everybody Likes Penguins

Wij zijn mannen en vrouwen. Jong en oud. Creatief. Communicatief. Beelddenkers en strategen, alfa en bèta. De een is introvert, de ander extrovert.

Naast versgevangen ansjovis, worden wij Penguins blij van chocolade en tosti’s. Gezonde lunches en staand brainstormen. Lachen en ontroeren. Goede gesprekken en flauwe grappen. Mooie campagnes en ijzersterke content.

Campagnes

  • Branding
  • Introductie
  • Sales
  • Awareness
  • Free-publicity
  • Social media

Brains

  • Productiestrategie
  • Digitale strategie
  • Persona’s
  • Identity
  • Doelgroep-analyse

Pixels & papier

  • Campagnestijlen
  • Actiewebsites
  • Drukwerk
  • Infographics
  • (online) Advertenties

Video & audio

  • TV-commercials
  • Social videos
  • Animaties
  • Radiospots

Andere dingen

  • Events & experiences
  • Activaties
  • Virals & guerilla
  • Contentcreatie
  • En meer…

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.