Communicatiebureau Amsterdam, drie slimme tips voor meer conversie

Je wilt het maximale rendement halen uit je marketingbudget voor je online of offline campagne. Maar hoe doe je dat? Communicatiebureau Amsterdam, Everybody Likes Penguins biedt drie slimme tips voor meer conversie.

Allianz skibewijs collage

1. Communicatiebureau Amsterdam tip één: stop met duwen, verleid je doelgroep!
Voor succesvolle communicatie heb je niet alleen een zender nodig, maar ook een ontvanger. Zorg er daarom voor dat je je doelgroep verleidt. Zoals bij de campagne voor Allianz: zij wil aandacht voor haar wintersportverzekeringen. Hoe krijg je mensen daar warm voor? Door ze te verleiden met een Skibewijs! De campagne had meer dan 100.000 deelnemers en werd 23.000 keer gedeeld op Facebook.

Communicatiebureau Amsterdam eerste tip: campagne Skibewijs, hoe krijg je mensen enthousiast voor wintersportverzekeringen?

 

2. Communicatiebureau Amsterdam tip twee: mensen zijn nieuwsgierig
Maak gebruik van de nieuwsgierigheid van mensen door deze in een campagnevorm in te zetten. Een online test over een leuk onderwerp triggert mensen. Zeker wanneer het gaat over persoonlijke eigenschappen. Voor Riksja Travel heeft communicatiebureau Amsterdam (onze bijnaam) een online test ontwikkeld, die je vertelt wat voor reiziger je bent. Door leuke typeringen te gebruiken zoals ‘luxe Columbus’ of ‘urban Freek in het Wild’ pakt de campagne de aandacht.

Communicatiebureau Amsterdam tweede tip: mensen zijn benieuwd wat voor type reiziger ze zijn, bekijk de campagne.

Riksjatravel reisprofiel op ipad aan de ontbijttafel
Outside 3D cinema popcorn

3. Communicatiebureau Amsterdam tip drie: interactie heeft meer impact
Wanneer je als doelgroep alleen maar mag luisteren, dan ben je er snel klaar mee. Een interactieve campagne maakt het leuk, dan bouw je iets op met je doelgroep. De kwaliteit van het contact is daarmee ook veel groter. Voor het Landelijk Informatie Centrum Gezelschapsdieren hebben we een campagne ontwikkeld ‘Wat voor huisdierenmens ben jij?’. De doelgroep is gemiddeld 3,5 minuut met je boodschap bezig en deelt deze ook nog eens op Facebook. Deze awareness campagne is gericht op het voorkomen van het kopen van huisdieren via Marktplaats.nl zonder dat mensen bewust zijn van de zorg die een huisdier vraagt.

Communicatiebureau Amsterdam derde tip: campagne huisdierentest, interactie heeft meer impact en daardoor meer conversie

Succes met het verhogen van de conversie van je campagne
Heb je plannen voor een nieuwe campagne? We denken graag met je mee over hoe je je conversie kunt verhogen. Communicatie bureau Amsterdam, Everybody Likes Penguins, deelt graag haar kennis en denkt vrijblijvend met je mee. Tijd voor koffie? Neem contact met ons op.

Achtergrondinformatie over onze bijnaam communicatiebureau Amsterdam
Wellicht verbaast het je dat we onszelf communicatiebureau Amsterdam noemen. Onze werkelijke naam is Everybody Likes Penguins, maar dat is voor sommige mensen toch wat lang en vreemd. Zo hebben we de bijnaam communicatiebureau Amsterdam gekregen. We hebben weinig moeite met de bijnaam communicatiebureau Amsterdam, het is natuurlijk ook een stad met wereldfaam. Deels is de bijnaam communicatiebureau Amsterdam ontstaan in het buitenland. Wanneer wordt gevraagd waar je vandaan komt en wat je doet, dan krijg je al snel de naam communicatiebureau Amsterdam. We zijn de afgelopen jaren enkele keren voor projecten in het buitenland geweest en merkte dat de naam communicatiebureau Amsterdam goed blijft plakken bij opdrachtgevers. Wanneer je weet dat het werkt, is het natuurlijk verleidelijk om de volgende keer jezelf al voor te stellen als communicatiebureau Amsterdam. 

Hiermee houden we zelf de geuzennaam communicatiebureau Amsterdam natuurlijk wel in stand. Maar zoals al aangegeven vinden we communicatiebureau Amsterdam een prima eretitel. Het is niet zo dat we als communicatiebureau Amsterdam met oogkleppen op kijken naar onze hoofdstad. We hebben als communicatiebureau Amsterdam zelfs een vestiging in Utrecht. De meeste klanten van communicatiebureau Amsterdam zijn ook niet gevestigd in Amsterdam maar in Utrecht, Leiden en Den Haag. De helft van het team van communicatiebureau Amsterdam woont in Amsterdam, de andere helft van communicatiebureau Amsterdam woont in Utrecht. De studio van communicatiebureau Amsterdam is te vinden in het stadsdeel Zeeburg, vlak bij het KNSM-eiland. Het adres van communicatiebureau Amsterdam is te vinden op onze contact pagina. Je bent altijd welkom voor een kop koffie en goed gesprek over reclame.

Wij zijn allemaal anders

Wij zijn Everybody Likes Penguins

Wij zijn mannen en vrouwen. Jong en oud. Creatief. Communicatief. Beelddenkers en strategen, alfa en bèta. De een is introvert, de ander extrovert.

Naast versgevangen ansjovis, worden wij Penguins blij van chocolade en tosti’s. Gezonde lunches en staand brainstormen. Lachen en ontroeren. Goede gesprekken en flauwe grappen. Mooie campagnes en ijzersterke content.

Campagnes

  • Branding
  • Introductie
  • Sales
  • Awareness
  • Free-publicity
  • Social media

Brains

  • Productiestrategie
  • Digitale strategie
  • Persona’s
  • Identity
  • Doelgroep-analyse

Pixels & papier

  • Campagnestijlen
  • Actiewebsites
  • Drukwerk
  • Infographics
  • (online) Advertenties

Video & audio

  • TV-commercials
  • Social videos
  • Animaties
  • Radiospots

Andere dingen

  • Events & experiences
  • Activaties
  • Virals & guerilla
  • Contentcreatie
  • En meer…

Bekijk ons werk

home home Door een duidelijke brand identity, krijgt je merk of bedrijf meer karakter. Je onderscheidt jezelf van de wereld om je heen. Wil je de gratis archetype kaarten downloaden, klik hier om naar de downloadpagina te gaan. Bekijk ons werk What the Vak?! – provocerende social content voor een ongeïnteresseerde doelgroep Jongerenmarketing met CNV …
Wil je bedrijven sneller laten groeien door inbound marketing? En is marketing automation een onderdeel van ieder voorstel dat je maakt? Dan kan deze vacature weleens bij jou passen. We zoeken een ondernemende motor, die in gesprek gaat met leads om te ontdekken hoe je ze kunt laten groeien. Je vertaalt hun vraag in een online marketing aanpak die resultaat oplevert. Je krijgt energie van het hands on inrichten van campagnes en het optimaliseren van de resultaten.