Wilde Ganzen en Penguins gaan aan de slag!

Wilde Ganzen

Groeien

Afgelopen zomer kwam goede doelen organisatie Wilde Ganzen bij ons met de vraag voor een concept voor een campagne. Het doel van Wilde Ganzen is om haar naamsbekendheid te laten groeien met meer dan 4%. Een leuke uitdaging van een prachtige organisatie.

Social image beroepsopleiding
Zonnepanelen geplaatst in Oeganda
Dam gebouwd in Senegal

Naamsbekendheid: Wie zijn Wilde Ganzen?

Het vergroten van naamsbekendheid vraagt om onderzoek. Wie zijn Wilde Ganzen? Hoe hoog is de naamsbekendheid nu? Bij welke leeftijdscategorieën is Wilde Ganzen bekend? Waarin onderscheidt Wilde Ganzen zich ten opzichte van andere goede doelen? Een 0-meting gaf inzicht in deze vragen.

Crossmediale Mediamix bereikt 7.3 miljoen Nederlanders

Om een groot landelijk bereik te krijgen, hebben we verschillende media afgewogen. We zijn uiteindelijk gekomen tot de inzet van: Radio2, lokale radio stations en lokale TV. En online via YouTube advertising, Google Display, Facebook, Instagram, LinkedIn en de nieuwsbrief. Daarnaast via stoppertjes ook advertenties in kranten. Het verspreiden van de boodschap op deze wijze resulteerde in een bereik van 7,3 miljoen Nederlanders. Wij zijn benieuwd of jij de uitingen van Wilde Ganzen ook voorbij hebt zien komen. We zijn er als Branding Agency namelijk best trots op en hopen de wereld samen met Wilden Ganzen en natuurlijk de vele donateurs weer een beetje mooier gemaakt te hebben…

Kleine projecten, groot verschil

Wilde Ganzen gelooft in kleinschalige, concrete projecten die het verschil maken in de levens van mensen in armoede. Al snel werd duidelijk dat een positieve campagne boodschap hier het best bij aansluit. Daarom laten we geen slachtoffers zien, maar zetten mensen in hun kracht. We willen mensen inspireren met verhalen over vooruitgang en resultaten die allemaal al gerealiseerd zijn. Het hoofdonderwerp in de communicatie, wordt daarbij ook minder de Nederlandse initiatiefnemer van een project. De focus komt te liggen op een sterke lokale persoon, die vanuit ambitie in zijn/haar eigen land het verschil wil maken.

Inspirerende animatie video’s

Tijdens de briefing gaf onze opdrachtgever al aan dat er weinig foto- en videomateriaal beschikbaar is. Maar dat er ook geen tijd is om af te reizen naar een land om daar zelf materiaal te schieten. Dit vroeg om een creatieve oplossing. En die vonden wij in de creatie van animatie video’s gecombineerd met het gebruik van goed stockmateriaal.

#gelukt

Het gebruik van een hashtag is een goede manier om berichten te categoriseren en herkenbaarheid te creëren. Dit inzicht wilden we ook toepassen op deze campagne. Daarom hebben we ook gekeken naar een goede hashtag die het overkoepelende thema van de campagne verwoord. Na een brainstorm kozen we voor #Gelukt als leidraad voor de campagne. Deze hashtag maakt voor de ontvanger direct duidelijk dat de boodschap gaat over een resultaat dat bereikt is. Daarnaast heeft deze hashtag het woord ‘geluk’ in zich wat weer mooi aansluit bij de filosofie van Wilde Ganzen. Namelijk een gelukkiger bestaan voor mensen in ontwikkelingslanden.

Campagne website

De campagne website vormt het basispunt van de branding campagne. Vanuit de verschillende kanalen zal hier het verkeer naar toe geleid worden. Op deze inspirerende pagina zijn de drie animatie video’s te vinden en per thema de gelukte projecten.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Leadcampagne voor Schneider Electric mockup laptop website
Schneider Electric

Leadcampagne voor Schneider Electric

Die slim inspeelt op technische doelgroep
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Ho ho, check je CAO
CNV Vakmensen

Ledenwervingscampagne voor CNV: Ho ho, check je cao!

Hoe motiveer je jong werkenden om lid te worden van CNV?
Riksja reisprofiel mockup ipad
Riksja Travel

Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media

Wat voor reiziger ben jij?
Eerste NL droge-racen in Utrecht RTL nieuws
Hoog Catherijne

Bijna 20 miljoen views voor free publicity campagne

Impuls voor branding Hoog Catharijne
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
Dwaalspoor mockup geprint boek
Utrechts Archief

Dwaalspoor, historische foto’s zijn aanwijzingen voor zoektocht door Utrecht

Een zoektocht door het heden!
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.