Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht – Social Act

VC Utrecht

Vrijwilligers campagne

Vanuit hun kantoor in de binnenstad van Utrecht stimuleert, verbindt en promoot VC Utrecht het Utrechtse vrijwilligerswerk. Vrijwilligerswerk heeft het imago veelal op zorgtaken te zitten. Maar hoe laat je iedereen in omgeving Utrecht weten dat er ook andere superleuke vrijwilligerstaken te doen zijn? Met deze vraag kwam VC Utrecht naar ons. Wij ontwikkelden een opvallende campagne met buitenborden, uitingen voor een event in het Stadskantoor, banners en een landingspagina met een verzameling van al die leuke en bijzondere vrijwilligersactiviteiten.

VC kaarten - wil jij mensen ontmoeten, nieuwe ervaring opdoen, je talent gebruiken?
Social act campagne poster met staande mensen van karton.

Doel: mensen enthousiast maken over het Utrechtse vrijwilligerswerk

Voor iedere doelgroep is er interessant en bijzonder vrijwilligerswerk te doen. Wat dacht je van kaartjes knippen bij een event, aan de slag gaan als webredacteur of het fotograferen van een sportdag. Ja, ook dít valt onder vrijwilligerswerk. Allemaal activiteiten waar je je eigen netwerk mee vergroot, je talenten benut en nieuwe ervaringen opdoet.

Bedenk een sterke campagnenaam: Social Act

De basis van een goede campagne is een sterke naam. Iets waar alle doelgroepen zich door aangesproken voelen en wat ze enthousiast maakt. De Engelse term ‘social’ is door alle sociale media, zoals Facebook en Twitter, een begrip geworden. Contact met mensen is leuk en belangrijk, online maar vooral offline. Je leert ervan en het geeft je energie. Vandaar dat de naam Social Act het uitgangspunt is geworden van de campagne.

Utrechts reclamebureau

We konden natuurlijk niet achterblijven. Ook wij hebben vrijwillig onze handen uit de mouwen gestoken. We zijn per slot van rekening een Utrechts Reclamebureau.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Kiremko

Wereldwijde lancering van de nieuwe Kiremko aardappeloven

B2B-campagne in Engels, Chinees en Russisch
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Allerhande magazine advertentie voor Rennie
Allerhande

Communicatiekracht door eenvoud in advertentie in Allerhande

Heldere beeldtaal geeft communicatiekracht
Spoorwegmuseum, vrouw deelt boekjes van het museum uit.
Spoorweg Museum

Het Spoorwegmuseum introduceert museumfestival

‘Het leukste reisje van Nederland’
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
EBU

Van Jaarcongres tot Festival

Rebranding voor Utrechtse EBU
IndexWoning

Met IndexWoning haal je het meeste uit je huis.

Met de IndexWoning-app krijg je als huiseigenaar eerlijk inzicht in alles omtrent je woning.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.