Vrolijke inhaker
op einde lockdown.

Bauhaus

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS

Begin 2021 waren alle winkels in Nederland, dus ook die van BAUHAUS, verplicht gesloten in verband met de coronasituatie. Alleen winkelen op afspraak was nodig. Dat was voor iedereen natuurlijk een treurige situatie, niet in de minste plaats voor de klussers zelf. Toen kwam de heropening in zicht. De vraag: hoe gingen we dat vieren?

bauhaus_spijkerbad_behindtehscenes
video_spijkerbad_bauhaus_placeholderArtboard-1

Slim inzicht

Wie ooit Dagobert Duck heeft zien zwemmen in zijn pakhuis vol geld, kent ook het gevoel van de ‘zevende hemel’ dat die gierige eend daarbij uitstraalde. En met duizenden en duizenden vierkante meters aan alle klusspullen die je maar kan wensen, kan de BAUHAUS ook zo voelen.

Opvallende reclame-inhaker

Daarom stelden we voor om een klusser een ‘spijkerbad’ te laten nemen en daarbij een gelukzalige sneeuwengel te maken. Daarmee brachten we het gevoel van “Yes, we mogen weer!” helemaal op z’n BAUHAUS’ in beeld. Het enige wat we daarvoor nodig hadden waren duizenden en duizenden spijkers, schroeven en ijzerbeslag. En een goed model. We deelden het resultaat op social media en in-store toen de winkels weer open mochten. Daarmee konden alle klussers weer naar de klushemel die BAUHAUS is.

Inhaker nodig?

Heb jij iets waar je op in wilt haken, maar ontbreekt dat briljante idee nog? Of wil je misschien weten wie al die spijkers weer heeft moeten opruimen? Stuur even een mailtje of bel ons op 030 87 00 260, dan heb je direct contact met creative agency Everybody Likes Penguins in Utrecht.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Skibewijs website mockup Allianz
Allianz

Het skibewijs gaat de grens over naar België

Ook onze zuiderburen kunnen dit jaar hun skibewijs halen
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.