Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf – Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!

de Bijenkorf

Kerstverrassing

Vorig jaar maakten we een enorm succesvolle kerstcampagne voor de klanten van de Bijenkorf: het schuddebolletje. Dit jaar mochten we een nieuwe kerstgroet bedenken: stuur een kerstgroet in de vorm van een Jack in the Box. Upload een foto en spring als kerstverrassing uit een Bijenkorf cadeaudoos. Naar wie stuur jij dit jaar een persoonlijke kerstgroet?

Jack in a box voor Bijenkorf branding campagne.
Mobile campagne Jack in a Box voor retail kerstactie
Branding campagne tijdens kerst voor Bijenkorf

Top-of-mind met een Kerst activatie

De kerstperiode is de tijd van het jaar dat de Bijenkorf ieder jaar weer een top of mind positie wil hebben bij haar doelgroep. Maar hoe doe je dat? Na de actie van vorig jaar is gebleken dat een gepersonaliseerde kerstgroet hier een heel goed middel voor is. Hoe leuker hij is, hoe viraler hij gaat. Met de Jack in the Box hopen we dit jaar net zulke goede, of liever nog betere resultaten te behalen dan met de snow globe actie van vorig jaar.

Stuur jezelf als cadeau naar een ander

Hoe werkt het? Je kiest een foto en upload deze naar jouw Jack in the Box. Hiermee plaats je je hoofd op het lijf van een kerstmannetje. Met kerstmuts en al! Je schrijft er je eigen kerstgroet bij en deelt hem met je vrienden en familie via social media. Op WhatsApp, Twitter, Facebook of e-mail ontvangt men een cadeau om te openen. Slide met je vinger over het scherm om te doos te openen. Maar pas op, schrik niet! Wanneer de deksel van de doos is, springt jouw gepersonaliseerde kerstmannetje uit de doos. Fijne Kerst!

Promotie via Facebook en de nieuwsbrief

De kerstcampagne is door de Bijenkorf in gang gezet via een post op hun Facebookpagina, sponsored posts en de nieuwsbrief. Deze berichten zijn door volgers goed opgepakt. En dan is het duimen voor een sneeuwbaleffect. Hoe meer mensen een kerstgroet sturen, hoe sneller hij viraal gaat. En hij gaat viraal! Op dit moment wordt de brand activation campagne zelfs al beter opgepakt dan vorig jaar. Soms zijn er wel 1.350 mensen tegelijk een kerstgroet aan het maken of bekijken.

Liefde?

Ben je benieuwd hoe wij de liefde tussen je merk en je doelgroep verder kunnen laten opbloeien? Neem dan gewoon even contact op met het leukste branding agency van Utrecht en misschien wel van Nederland. We zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Bekijk hier alvast andere leuke branding campagnes.

 

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Utrechts MBO

Samen streven wij naar een Talentenmaatschappij!

Onderwijs draait om meer dan alleen kennis. Ieder talent telt! Creatievelingen, doeners, makers én denkers – ze houden allemaal onze samenleving draaiend.
Snelweg tunnel foto
AGMI

Strategische herpositionering AGMI

Een uitstraling die past bij de nieuwe visie
Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Stimulansz

Een frisse blik op sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Stimulansz is kennisexpert binnen het sociaal domein.
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Like Honey

Like Honey: eigen label, eigen stijl

Opvallend design waar we onszelf voor inhuurden
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Website mockup van de campagne. Op de iPhone zie je een koppel in een hartje staan en de optie om het op Facebook te delen.
de Bijenkorf

Online activatie: Maak een Love Story voor jouw Valentijn

Mijn hart klopt voor jou…
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.