Het skibewijs gaat de grens over naar België

Allianz

Skibewijs is één minuut

Twee jaar geleden ging het skibewijs van Allianz Global Assistance viraal. Meer dan 100.000 deelnemers hebben toen hun ‘Skibewijs in één minuut’ gehaald. Deze campagne had als doel: preventie van ongelukken en het creëren van aandacht voor de wintersportverzekeringen. Vorig jaar was Denemarken aan de beurt. En dit jaar kan België de virtuele latten onderbinden. We zijn benieuwd of onze zuiderburen net zoveel afweten van de regels op de piste als wij.

Opzet van de campagne

Iedereen heeft natuurlijk wel een idee over de (voorrangs)regels op de piste, maar de meesten weten het niet precies. Ook dit jaar bestaat de online Ski-test voor Allianz Global Assistance België weer uit een aantal vragen die lijken op het CBR theorie-examen voor het rijbewijs. Heb je alle vragen juist beantwoord?

Dan krijg je een ‘echt’ skibewijs met jouw foto en persoonsgegevens welke je kunt delen op social media.

Skipas controle website
de_allianz1

Vlaamse en Franse variant

Omdat België zowel Nederlands- als Franstalig is, hebben we de actiepagina tweetalig gemaakt. Bij de eerste stap maak je een taalkeuze. Vous parlez Français? Dan doe je de test in het Frans. Voor alle Vlamingen (en Nederlanders natuurlijk) is hij er ook gewoon in het Nederlands.

Spot de Penguins

Ook wij van Everybody Likes Penguins zijn fanatieke wintersporters. In februari en maart vertrekken we om beurten naar de Alpen om te snowboarden en te skiën. Daarom vonden wij het maar al te leuk om de foto’s voor in de test zelf te maken. Helaas niet in de bergen, maar gewoon in de studio van ons Creative Agency in Utrecht. Met op de achtergrond Tiroler muziek, dat dan weer wel :). Heb jij onze collega’s al gespot? Doe de test en kijk wie jij herkent!

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Skibewijs website mockup Allianz
Allianz

Het skibewijs gaat de grens over naar België

Ook onze zuiderburen kunnen dit jaar hun skibewijs halen
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.