Het skibewijs gaat de grens over naar België

Allianz

Skibewijs is één minuut

Twee jaar geleden ging het skibewijs van Allianz Global Assistance viraal. Meer dan 100.000 deelnemers hebben toen hun ‘Skibewijs in één minuut’ gehaald. Deze campagne had als doel: preventie van ongelukken en het creëren van aandacht voor de wintersportverzekeringen. Vorig jaar was Denemarken aan de beurt. En dit jaar kan België de virtuele latten onderbinden. We zijn benieuwd of onze zuiderburen net zoveel afweten van de regels op de piste als wij.

Opzet van de campagne

Iedereen heeft natuurlijk wel een idee over de (voorrangs)regels op de piste, maar de meesten weten het niet precies. Ook dit jaar bestaat de online Ski-test voor Allianz Global Assistance België weer uit een aantal vragen die lijken op het CBR theorie-examen voor het rijbewijs. Heb je alle vragen juist beantwoord?

Dan krijg je een ‘echt’ skibewijs met jouw foto en persoonsgegevens welke je kunt delen op social media.

Skipas controle website
de_allianz1

Vlaamse en Franse variant

Omdat België zowel Nederlands- als Franstalig is, hebben we de actiepagina tweetalig gemaakt. Bij de eerste stap maak je een taalkeuze. Vous parlez Français? Dan doe je de test in het Frans. Voor alle Vlamingen (en Nederlanders natuurlijk) is hij er ook gewoon in het Nederlands.

Spot de Penguins

Ook wij van Everybody Likes Penguins zijn fanatieke wintersporters. In februari en maart vertrekken we om beurten naar de Alpen om te snowboarden en te skiën. Daarom vonden wij het maar al te leuk om de foto’s voor in de test zelf te maken. Helaas niet in de bergen, maar gewoon in de studio van ons Creative Agency in Utrecht. Met op de achtergrond Tiroler muziek, dat dan weer wel :). Heb jij onze collega’s al gespot? Doe de test en kijk wie jij herkent!

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.