Het skibewijs gaat de grens over naar België

Allianz

Skibewijs is één minuut

Twee jaar geleden ging het skibewijs van Allianz Global Assistance viraal. Meer dan 100.000 deelnemers hebben toen hun ‘Skibewijs in één minuut’ gehaald. Deze campagne had als doel: preventie van ongelukken en het creëren van aandacht voor de wintersportverzekeringen. Vorig jaar was Denemarken aan de beurt. En dit jaar kan België de virtuele latten onderbinden. We zijn benieuwd of onze zuiderburen net zoveel afweten van de regels op de piste als wij.

Opzet van de campagne

Iedereen heeft natuurlijk wel een idee over de (voorrangs)regels op de piste, maar de meesten weten het niet precies. Ook dit jaar bestaat de online Ski-test voor Allianz Global Assistance België weer uit een aantal vragen die lijken op het CBR theorie-examen voor het rijbewijs. Heb je alle vragen juist beantwoord?

Dan krijg je een ‘echt’ skibewijs met jouw foto en persoonsgegevens welke je kunt delen op social media.

Skipas controle website
de_allianz1

Vlaamse en Franse variant

Omdat België zowel Nederlands- als Franstalig is, hebben we de actiepagina tweetalig gemaakt. Bij de eerste stap maak je een taalkeuze. Vous parlez Français? Dan doe je de test in het Frans. Voor alle Vlamingen (en Nederlanders natuurlijk) is hij er ook gewoon in het Nederlands.

Spot de Penguins

Ook wij van Everybody Likes Penguins zijn fanatieke wintersporters. In februari en maart vertrekken we om beurten naar de Alpen om te snowboarden en te skiën. Daarom vonden wij het maar al te leuk om de foto’s voor in de test zelf te maken. Helaas niet in de bergen, maar gewoon in de studio van ons Creative Agency in Utrecht. Met op de achtergrond Tiroler muziek, dat dan weer wel :). Heb jij onze collega’s al gespot? Doe de test en kijk wie jij herkent!

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Train je ogen iedere dag banner met blonde vrouw.
Bayer

Doe je mee aan Oogfitness?

Inhaker op WorldSightDay voor Bayer
Bayer

Energieke campagne gaat de strijd aan met voorjaars­moeheid

Ambassadeur op het thema ‘voorjaarsmoeheid’
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Beursplein

Beursplein Utrecht: work smart, play hard

Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Ervaringen met energie website design in een mockup
Milieu Centraal

Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig
Veiligheidsregio Landelijk

Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.

Om de veiligheidsrisico's van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we 'Veilig Huis Vinkie'
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.