Salescampagne voor APC – Van surge protector naar veilige stekkerdoos

Schneider Electric

Voor het merk APC van Schneider-Electric zijn we gevraagd mee te denken over een pakkende B2C campagne voor de surge protection productgroep. Nu kan het best zijn dat u die term eigenlijk niet kent. Uit een kleinschalig onderzoek in onze omgeving bleek dat de term vaker onbekend was. Ons advies was dan ook een plakkende naam ervoor te bedenken en een simpele informatieve animatie te maken.

De campagne naam

Na het onderzoek en een daarop volgende brainstormsessie, hebben we de term ‘veilige stekkerdoos’ bedacht. Er is namelijk een groot verschil tussen een stekkerdoos en een ‘veilige stekkerdoos’, maar iedereen begrijp direct waarom deze laatste anders heet dan gewoon een stekkerdoos. Surge protection is een beveiliging voor je apparatuur, zoals computers, televisies, etc. Het beschermt tegen spanningspieken. Deze vinden niet alleen plaats met een blikseminslag, maar ook bijvoorbeeld door het aanzetten van je wasmachine, een airco, een lift in het gebouw, etc. De term ‘veilige stekkerdoos’ legt niet alleen het begrip direct uit, het is ook iets dat de doelgroep aanspreekt. Als je immers een prachtig nieuwe tv hebt staan, of een krachtige computer, dan klinkt een veilige stekkerdoos al snel nuttig.

Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken

Landingspagina

Met een campagne naam heb je ook een url nodig die je makkelijk kunt onthouden. Dit kan prima naast een merknaam bestaan. De landingspagina is de ideale plek voor een korte animatie die meer uitlegt over de veilige stekkerdozen en een verwijzing naar de shops waar de producten te koop zijn. In dit geval verwijzen we naar de e-tailers en niet naar een eigen webshop, waardoor de keuze voor een aparte url een logische gevolg was.

Radio versterkt online

De campagne is voor een deel online en voor een deel op de radio. Online maken we gebruik van het Google Display netwerk, sponsored plaatsing op relevante websites en Social Advertising. De klik vanuit een online uiting naar de landingspagina is makkelijker gemaakt, dan vanuit een offline uiting. Maar radio kan een online campagne heel goed ondersteunen. In de statistieken is te zien dat ten tijde van de radiocampagne een verhoogd aantal zoekopdrachten is geweest naar ‘veilige stekkerdoos’ en dat de banners meer traffic opleverden dan de periode waarin de radiocampagne er niet was. Wanneer de doelgroep op meerdere plekken geconfronteerd wordt met de campagne, is de kans groter dat ze daarna op een banner klikken.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Era Contour

Hoe een wijk een ‘hof’ werd

Vastgoedmarketing voor Era Contour
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Riksja travel mockup reisgenoten test.
Riksja Travel

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Kiremko

Wereldwijde lancering van de nieuwe Kiremko aardappeloven

B2B-campagne in Engels, Chinees en Russisch
Flashmob Amsterdam Trombosestichting Nederland op museumplein
Trombosestichting Nederland

Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

Groot bereik via free publicity
Leadcampagne voor Schneider Electric mockup laptop website
Schneider Electric

Leadcampagne voor Schneider Electric

Die slim inspeelt op technische doelgroep
Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!
Riksja Travel

Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!

De wind bepaalt wie wint!
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.