Salescampagne voor APC – Van surge protector naar veilige stekkerdoos

Schneider Electric

Voor het merk APC van Schneider-Electric zijn we gevraagd mee te denken over een pakkende B2C campagne voor de surge protection productgroep. Nu kan het best zijn dat u die term eigenlijk niet kent. Uit een kleinschalig onderzoek in onze omgeving bleek dat de term vaker onbekend was. Ons advies was dan ook een plakkende naam ervoor te bedenken en een simpele informatieve animatie te maken.

De campagne naam

Na het onderzoek en een daarop volgende brainstormsessie, hebben we de term ‘veilige stekkerdoos’ bedacht. Er is namelijk een groot verschil tussen een stekkerdoos en een ‘veilige stekkerdoos’, maar iedereen begrijp direct waarom deze laatste anders heet dan gewoon een stekkerdoos. Surge protection is een beveiliging voor je apparatuur, zoals computers, televisies, etc. Het beschermt tegen spanningspieken. Deze vinden niet alleen plaats met een blikseminslag, maar ook bijvoorbeeld door het aanzetten van je wasmachine, een airco, een lift in het gebouw, etc. De term ‘veilige stekkerdoos’ legt niet alleen het begrip direct uit, het is ook iets dat de doelgroep aanspreekt. Als je immers een prachtig nieuwe tv hebt staan, of een krachtige computer, dan klinkt een veilige stekkerdoos al snel nuttig.

Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken

Landingspagina

Met een campagne naam heb je ook een url nodig die je makkelijk kunt onthouden. Dit kan prima naast een merknaam bestaan. De landingspagina is de ideale plek voor een korte animatie die meer uitlegt over de veilige stekkerdozen en een verwijzing naar de shops waar de producten te koop zijn. In dit geval verwijzen we naar de e-tailers en niet naar een eigen webshop, waardoor de keuze voor een aparte url een logische gevolg was.

Radio versterkt online

De campagne is voor een deel online en voor een deel op de radio. Online maken we gebruik van het Google Display netwerk, sponsored plaatsing op relevante websites en Social Advertising. De klik vanuit een online uiting naar de landingspagina is makkelijker gemaakt, dan vanuit een offline uiting. Maar radio kan een online campagne heel goed ondersteunen. In de statistieken is te zien dat ten tijde van de radiocampagne een verhoogd aantal zoekopdrachten is geweest naar ‘veilige stekkerdoos’ en dat de banners meer traffic opleverden dan de periode waarin de radiocampagne er niet was. Wanneer de doelgroep op meerdere plekken geconfronteerd wordt met de campagne, is de kans groter dat ze daarna op een banner klikken.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Spoorwegmuseum, vrouw deelt boekjes van het museum uit.
Spoorweg Museum

Het Spoorwegmuseum introduceert museumfestival

‘Het leukste reisje van Nederland’
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Kiremko

Wereldwijde lancering van de nieuwe Kiremko aardappeloven

B2B-campagne in Engels, Chinees en Russisch
Allerhande magazine advertentie voor Rennie
Allerhande

Communicatiekracht door eenvoud in advertentie in Allerhande

Heldere beeldtaal geeft communicatiekracht
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Shanks screenshot van de animatie. Je ziet hoe de vuilniswagen zijn afval stort en wat er mee wordt gedaan.
Shanks

Animatie brengt de wereld van Shanks tot leven

De meest groene afvalverwerker gaat voor recycling
NK STRESS - Online stresstest zorgt voor mond tot mond reclame
Charlie Jones

Groeiend stress-bewustzijn dankzij het NK Stress

Online stresstest fungeert als voorronde voor de beste stressers
Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.