Trombose­stichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Trombosestichting

Een idee dat geld oplevert

De Trombosestichting stelde ons de vraag om een campagne te bedenken die aandacht vraagt voor de Wereld Trombose Dag en de ziekte. Deze aandacht zou donateurs op moeten leveren voor onderzoek naar trombose. Onderzoek is namelijk voor een ziekte als trombose van levensbelang. Wij ontwikkelden een concept dat opvallend was vanwege de woordspeling en donaties zou opleveren voor het onderzoek.
De Steunkous verwijst natuurlijk indirect naar de medische steunkousen die veel trombosepatiënten moeten dragen, maar directer nog naar een kous waar je de stichting mee steunt; de Steunkous. Geef hem cadeau of koop een paar voor jezelf. De opbrengst gaat direct naar onderzoek!

Steunkous sokken design campagne. Draag de steunkous.

Het ontwerpen en produceren van 12.000 sokken

Het unieke ontwerp van de Steunkous is geïnspireerd op het logo van de Wereld Trombose Dag. Dit logo toont een abstracte weergave van de bloedsomloop van en naar het hart. De kleuren van het design komen overeen met de huisstijlkleuren van de Trombosestichting, waardoor de afzender van de sok extra duidelijk is. Naast het ontwerpen van de sok hebben we ook de productie ervan op ons genomen. We hebben staaltjes van stoffen, kleuren van garen en weefrichtingen bekeken en onderzocht. Het resultaat was een unieke sok van zeer hoge kwaliteit. Uiteraard hebben we er een net zo uniek sokken label bij ontworpen.

Eerste sok wordt overhandigd door BN’er Bartho Braat

Met het dragen van deze designsokken laat je zien dat je betrokken bent bij het dagelijks leed van trombosepatiënten. Daarom wilden we er graag een bekende Nederlander aan koppelen. BN’ers zijn namelijk influencers voor de doelgroep en interessant voor de pers. Acteur Bartho Braat is ambassadeur van de Trombosestichting. Hij was daarmee de geschikte BN’er om gezicht te worden van deze campagne! Tijdens een feestelijk event in het Erasmus MC is de eerste Steunkous dan ook overhandigd door Bartho Braat.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Voorlichtingscampagne social media campagne video
Pearle

Vrolijke schermvoorlichting voor opticien Pearle

Social content gericht op ouders
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.