Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht – Social Act

VC Utrecht

Vrijwilligers campagne

Vanuit hun kantoor in de binnenstad van Utrecht stimuleert, verbindt en promoot VC Utrecht het Utrechtse vrijwilligerswerk. Vrijwilligerswerk heeft het imago veelal op zorgtaken te zitten. Maar hoe laat je iedereen in omgeving Utrecht weten dat er ook andere superleuke vrijwilligerstaken te doen zijn? Met deze vraag kwam VC Utrecht naar ons. Wij ontwikkelden een opvallende campagne met buitenborden, uitingen voor een event in het Stadskantoor, banners en een landingspagina met een verzameling van al die leuke en bijzondere vrijwilligersactiviteiten.

VC kaarten - wil jij mensen ontmoeten, nieuwe ervaring opdoen, je talent gebruiken?
Social act campagne poster met staande mensen van karton.

Doel: mensen enthousiast maken over het Utrechtse vrijwilligerswerk

Voor iedere doelgroep is er interessant en bijzonder vrijwilligerswerk te doen. Wat dacht je van kaartjes knippen bij een event, aan de slag gaan als webredacteur of het fotograferen van een sportdag. Ja, ook dít valt onder vrijwilligerswerk. Allemaal activiteiten waar je je eigen netwerk mee vergroot, je talenten benut en nieuwe ervaringen opdoet.

Bedenk een sterke campagnenaam: Social Act

De basis van een goede campagne is een sterke naam. Iets waar alle doelgroepen zich door aangesproken voelen en wat ze enthousiast maakt. De Engelse term ‘social’ is door alle sociale media, zoals Facebook en Twitter, een begrip geworden. Contact met mensen is leuk en belangrijk, online maar vooral offline. Je leert ervan en het geeft je energie. Vandaar dat de naam Social Act het uitgangspunt is geworden van de campagne.

Utrechts reclamebureau

We konden natuurlijk niet achterblijven. Ook wij hebben vrijwillig onze handen uit de mouwen gestoken. We zijn per slot van rekening een Utrechts Reclamebureau.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Voorlichtingscampagne social media campagne video
Pearle

Vrolijke schermvoorlichting voor opticien Pearle

Social content gericht op ouders
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.