Salescampagne voor APC – Van surge protector naar veilige stekkerdoos

Schneider Electric

Voor het merk APC van Schneider-Electric zijn we gevraagd mee te denken over een pakkende B2C campagne voor de surge protection productgroep. Nu kan het best zijn dat u die term eigenlijk niet kent. Uit een kleinschalig onderzoek in onze omgeving bleek dat de term vaker onbekend was. Ons advies was dan ook een plakkende naam ervoor te bedenken en een simpele informatieve animatie te maken.

De campagne naam

Na het onderzoek en een daarop volgende brainstormsessie, hebben we de term ‘veilige stekkerdoos’ bedacht. Er is namelijk een groot verschil tussen een stekkerdoos en een ‘veilige stekkerdoos’, maar iedereen begrijp direct waarom deze laatste anders heet dan gewoon een stekkerdoos. Surge protection is een beveiliging voor je apparatuur, zoals computers, televisies, etc. Het beschermt tegen spanningspieken. Deze vinden niet alleen plaats met een blikseminslag, maar ook bijvoorbeeld door het aanzetten van je wasmachine, een airco, een lift in het gebouw, etc. De term ‘veilige stekkerdoos’ legt niet alleen het begrip direct uit, het is ook iets dat de doelgroep aanspreekt. Als je immers een prachtig nieuwe tv hebt staan, of een krachtige computer, dan klinkt een veilige stekkerdoos al snel nuttig.

Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken

Landingspagina

Met een campagne naam heb je ook een url nodig die je makkelijk kunt onthouden. Dit kan prima naast een merknaam bestaan. De landingspagina is de ideale plek voor een korte animatie die meer uitlegt over de veilige stekkerdozen en een verwijzing naar de shops waar de producten te koop zijn. In dit geval verwijzen we naar de e-tailers en niet naar een eigen webshop, waardoor de keuze voor een aparte url een logische gevolg was.

Radio versterkt online

De campagne is voor een deel online en voor een deel op de radio. Online maken we gebruik van het Google Display netwerk, sponsored plaatsing op relevante websites en Social Advertising. De klik vanuit een online uiting naar de landingspagina is makkelijker gemaakt, dan vanuit een offline uiting. Maar radio kan een online campagne heel goed ondersteunen. In de statistieken is te zien dat ten tijde van de radiocampagne een verhoogd aantal zoekopdrachten is geweest naar ‘veilige stekkerdoos’ en dat de banners meer traffic opleverden dan de periode waarin de radiocampagne er niet was. Wanneer de doelgroep op meerdere plekken geconfronteerd wordt met de campagne, is de kans groter dat ze daarna op een banner klikken.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.