Een online campagne sprint voor Mizuno’s e-commerce doelen.

Mizuno
Mizuno wilde de return on ad spend (ROAS) verbeteren om haar ambitieuze e-commerce doelen te behalen. We herstructureerden het Google Ads-account en voegden social media campagnes toe. Door data-analyse, A/B-tests en AI-tools optimaliseerden we ROAS en conversieratio, wat resulteerde in een significante groei en tevredenheid bij het Japanse sportmerk.

Hoe maximaliseren we
Mizuno’s return on ad spend?

Bij Mizuno, een prominente speler in de sportindustrie, lag lange tijd de focus op top funnel marketing, zonder een bredere blik op essentiële organisatiedoelen, productcategorieën of groeistrategieën.

Aan ons de vraag hoe we hen konden helpen meer uit elke euro te halen (ROAS verbeteren), gezien hun ambitieuze e-commerce doelen. Ze zochten een partner die hen durfde uit te dagen en proactief wilde meedenken.
Connect Touchpoints
Mizuno stats

Gericht optimaliseren
voor maximale groei.

We analyseerden alle historische data en onderzochten waar quick wins te behalen waren. In samenwerking met Mizuno, stelden we een gedetailleerd growth plan op met de focus op twee metrics: ROAS en conversieratio.

Een herstructurering van het Google Ads-account zorgde voor meer controle over uitgaven in verschillende landen en categorieën. Zo konden we budgetten beter alloceren en optimaliseren.

Daarnaast voegden we social media conversiecampagnes toe aan de marketingmix. Met advertentiecampagnes op social media verhoogden we de zichtbaarheid en stuwden we de verkoop. Door retargeting spraken we potentiële klanten die al interesse hadden getoond opnieuw aan, wat de algehele ROAS verder verbeterde.

“This agency has been doing a solid job for us. We’ve seen clear improvements thanks to their work!”

Dave Westdijk
SEO & Performance marketeer at Mizuno

Van data-analyse tot marketingstrategie.

Onze aanpak omvatte voortdurende A/B-tests. Door te experimenteren met verschillende varianten konden we snel bepalen wat wel en niet werkte, wat maximale groei garandeerde. We gebruikten AI-tools zoals Confect om efficiënt designs te creëren voor productpromoties, wat ontwerpuren bespaarde en meer budget vrijmaakte voor zichtbaarheid. Maandelijks testten we nieuwe productcategorieën en optimaliseerden we onze biedstrategieën voor merkzoekopdrachten met geautomatiseerde portfoliostrategieën.

We haalden ’t meeste uit elke euro.

De ROAS steeg in alle landen en productcategorieën, wat bijdroeg aan het behalen van de omzetdoelen voor 2024. Concrete cijfers tonen aan dat onze aanpak effectief was: de gemiddelde ROAS steeg met bijna 200%!

Wil jij meer uit je budget halen?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.