Succesvol leads genereren door slim in te spelen op technische doelgroep

Schneider Electric

De doelgroep bestaat uit engineers

De doelgroep voor Pro-face industriële beeldschermen bestaat uit engineers. Deze professionals zijn knowledge leaders en worden vooral getriggerd door het stellen van een vraag. Wanneer de features beter zijn, overtuigen ze zichzelf. De vraag ‘Misschien wel de slimste keuze voor u?’ hebben we gecombineerd met drie relevante USP’s. Een eerlijke boodschap met een bescheidenheid die past bij de doelgroep.

linkedin_advertentie_pz_v1.03
proface-website-2-ke-v1.01-lowres-scaled

Microtargeting via online kanalen

De doelgroep voor industriële displays is klein en zeer specifiek, slechts vier honderd bedrijven in Nederland. Deze omvang vraagt om een slimme selectie van communicatiekanalen voor optimale impact. Online hebben we via AdWords en LinkedIn deze doelgroep benaderd. LinkedIn biedt de mogelijkheid om op basis van bedrijfsnamen en functietitels te adverteren. Daarnaast hebben we op online vakmedia via een opvallende floorbanner de doelgroep geactiveerd. Deze traffic hebben we geleid naar een campagnewebsite met als belangrijkste conversiedoel om zoveel mogelijk aanvragen voor een demonstratie te realiseren.

Effectieve DM speelt in op doelgroep

Voor offline hebben we een DM ontwikkeld in de vorm van een flowchart. De look and feel hiervan sluit helemaal aan bij de doelgroep. Via keuzevragen over het belang van een tiental features geven we eerlijk advies, dus ook als Pro-face niet bij ze past.

Sales campagne gericht op Pro-face

Schneider Electric verkoopt duizenden producten, waardoor het moeilijk is om individuele producten in de spotlight te krijgen en te houden. Zowel bij afnemers als intern bij de eigen salesorganisatie. De vraag van Schneider Electric was of we een campagne konden uitwerken gericht op leads voor het individuele product: Pro-face, industriële beeldschermen. Wij ontwikkelden een campagne gericht op de drie USP’s van het product die zowel klanten als de interne organisatie in een keer duidelijk maakt waarom het product bijzonder is. Een scherpe afbakening van doelgroep en zoekgedrag online, zorgen vervolgens voor hoge conversie naar leads.

Complex product voelt heel simpel

Industriële displays zijn complexe producten met tientallen features die van belang zijn in de keuze. Samen met de interne organisatie van Schneider-Electric hebben we bepaald welke features het meest onderscheidend en belangrijk zijn. Deze hebben we centraal gesteld op een aantrekkelijk campagnewebsite met een doorverwijzing naar meer en technische informatie op de bestaande website van Pro-face. De eerste aanblik van het product is daardoor simpel en prettig.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Een platform dat mensen ondersteunt bij het maken van nieuwe carrièrestappen.
NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.