Introductiecampagne voor uniek event ‘Het leukste reisje van Nederland’ – Dé culturele belevenis voor jong en oud

Spoorweg Museum

Het Spoorwegmuseum samen met de top van Nederland op het gebied van kunst en cultuur

‘Het leukste reisje van Nederland’ is 10 dagen lang dé culturele beleving voor jong en oud. Het Spoorwegmuseum in Utrecht heeft samen met de top van Nederland op het gebied van kunst en cultuur, waaronder Naturalis, Eye Filmmuseum, Afrika Museum en TivoliVredenburg, de reis van je leven gecreëerd. Maak een tijdreis naar de oertijd of vlieg muzikaal de wereld over. Wij mochten voor dit nieuwe museumfestival de introductiecampagne ontwikkelen en uitvoeren. Samenwerking met de Nederlandse top van kunst en cultuur
Wie ‘trein’ zegt, zegt ‘reizen’: avontuur, ontdekken, plezier. Met deze gedachte is ‘Het leukste reisje van Nederland’ ontwikkeld samen met bekende musea en culturele organisaties. Nog nooit eerder is in Nederland een vergelijkbaar event gerealiseerd, waardoor we het publiek goed dienden mee te nemen in het verhaal. De ontwikkelde introductiecampagne is opgebouwd uit een groot aantal onderdelen: een pakkend campagnebeeld, een campagne website, online advertising, een outdoor poster campagne en media inkoop bij diverse grote vrouwenbladen, dagbladen en senioren magazines. Een breed spectrum van specifiek gekozen online en offline kanalen, die gezamenlijk de gehele doelgroep doeltreffend bereiken én natuurlijk aansporen om te gaan!

4 kinderen die het boekje van het museum vasthouden. In de boekjes staan stempels. Op de achtergrond zie je een grote banner staan waarop staat: 'Het leukste reisje van Nederland.'
Het leukste reisje van Nederland poster op de snelweg.
Spoorwegmuseum Facebook reclame banner.

Leuk feitje!

Nog vóórdat het event van start ging, hadden we met de website al 65.000 unieke online bezoekers getrokken en waren er al meer dan 18.000 kaarten verkocht. Dat is al 90% van het beoogde doel!

Van raamwerk naar succesvolle marketingcampagne

Het raamwerk van het event was bij de start van de campagne al bekend; aan reclamebureau Everybody Likes Penguins de mooie taak om dit verder in te vullen, aan te scherpen en landelijk te introduceren als de leukste bestemming voor jong en oud deze zomer.

Maar een evenement wordt niet zomaar een succes, dat vraagt om een gerichte strategie en aanpak. Met het oog op het doel ‘20.000 extra bezoekers’ en de doelgroep zelf, hebben we een specifieke selectie gemaakt van media en platforms, online en offline, waar we het event hebben geïntroduceerd en geadverteerd. De campagne bestond onder andere uit:

  • een outdoor postercampagne in regio’s Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam;
  • een online advertising campagne op Facebook;
  • een radiocommercial op onder andere 3FM;
    Deze radiocommercial trekt direct bij aanvang de aandacht door het bekende ding-dong geluid dat voor iedere stationsmededeling is te horen. We hebben vervolgens door de officiële stemacteur van de NS de commercial laten inspreken, zodat de commercial overtuigend overkomt.
  • advertorials op websites en in nieuwsbrieven van LINDA, Wendy en Plusonline.

Stoomtrein voor onze studio in Utrecht

Onze studio is gevestigd in een voormalige werkspoorfabriek. Vanuit de studio van het reclamebureau in Utrecht kijken we daarom uit op een antieke stoomtrein.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Skibewijs website mockup Allianz
Allianz

Het skibewijs gaat de grens over naar België

Ook onze zuiderburen kunnen dit jaar hun skibewijs halen
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij
Leadcampagne voor Schneider Electric mockup laptop website
Schneider Electric

Leadcampagne voor Schneider Electric

Die slim inspeelt op technische doelgroep
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.