Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit. Verrassende WC-posters!

Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht laten stemmen

De Hogeschool Utrecht heeft moeite om de ruim 40.000 studenten en docenten naar de stembus te krijgen voor de medezeggenschapsraad. Door een verrassende guerrilla campagne met wc posters op de toiletten in de gebouwen van de HU worden de verkiezingen het gesprek van de dag. De actie sluit helemaal aan op de belevingswereld van de studenten.

posters-op-het-toilet-zoom

Niet stemmen = Een jaar lang niet zeiken

Op toiletten horen geen posters te hangen, daar zijn prikborden voor. Juist door het nu wel te doen, is de verrassing en aandacht voor de posters extra groot. Door vervolgens de boodschap naar het toilet te vertalen, blijft ook de boodschap in je gedachte goed plakken.

Wc poster is van StaticPaper

De posters zijn gemaakt van het bijzondere materiaal StaticPaper. De posters zijn statisch geladen en blijven ruim drie weken op muren, plafonds, ramen en deuren plakken. Bij het weghalen zie je geen lijmresten, omdat het niet werkt op basis van lijm. Dit maakt de toepassing erg flexibel. De facilitaire dienst van de HU heeft het materiaal uitvoerig getest en helemaal goedgekeurd.

Back to school

Wist je dat onze art director zelf op de Hogeschool Utrecht heeft gezeten. En toen twee jaar voorzitter is geweest van de studievereniging. Hij voelde zich tijdens de research op locatie weer 18. Toch leuk dat je bij een reclamebureau steeds weer in de huid moet kruipen van een andere doelgroep.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Een platform dat mensen ondersteunt bij het maken van nieuwe carrièrestappen.
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Ictivity

In Ictivity’s rebranding staat de mens voorop.

Met een nieuwe missie en visie was Ictivity al in transitie naar een nieuwe identiteit.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.