Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit. Verrassende WC-posters!

Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht laten stemmen

De Hogeschool Utrecht heeft moeite om de ruim 40.000 studenten en docenten naar de stembus te krijgen voor de medezeggenschapsraad. Door een verrassende guerrilla campagne met wc posters op de toiletten in de gebouwen van de HU worden de verkiezingen het gesprek van de dag. De actie sluit helemaal aan op de belevingswereld van de studenten.

posters-op-het-toilet-zoom

Niet stemmen = Een jaar lang niet zeiken

Op toiletten horen geen posters te hangen, daar zijn prikborden voor. Juist door het nu wel te doen, is de verrassing en aandacht voor de posters extra groot. Door vervolgens de boodschap naar het toilet te vertalen, blijft ook de boodschap in je gedachte goed plakken.

Wc poster is van StaticPaper

De posters zijn gemaakt van het bijzondere materiaal StaticPaper. De posters zijn statisch geladen en blijven ruim drie weken op muren, plafonds, ramen en deuren plakken. Bij het weghalen zie je geen lijmresten, omdat het niet werkt op basis van lijm. Dit maakt de toepassing erg flexibel. De facilitaire dienst van de HU heeft het materiaal uitvoerig getest en helemaal goedgekeurd.

Back to school

Wist je dat onze art director zelf op de Hogeschool Utrecht heeft gezeten. En toen twee jaar voorzitter is geweest van de studievereniging. Hij voelde zich tijdens de research op locatie weer 18. Toch leuk dat je bij een reclamebureau steeds weer in de huid moet kruipen van een andere doelgroep.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Like Honey

Like Honey: eigen label, eigen stijl

Opvallend design waar we onszelf voor inhuurden
CNV Vakmensen

Nu weet iedereen wat de vakbond nou eigenlijk doet

Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
Animated online festival voor KMN Kind & Co
Kind & Co

Animated online festival voor KMN Kind & Co

Een inspirerend festival voor (aanstaande) moeders
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Spoorwegmuseum, vrouw deelt boekjes van het museum uit.
Spoorweg Museum

Het Spoorwegmuseum introduceert museumfestival

‘Het leukste reisje van Nederland’
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Climate Planet Utrecht logo met blauwe wereld.
Climate Planet Utrecht

Climate Planet: kijk naar de aarde als een astronaut

Samen een wereld te winnen!
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.