Climate Planet: kijk naar de aarde als een astronaut

Climate Planet Utrecht

Een wereldbol van 6 etages hoog in Utrecht

Climate Planet, een wereldbol van 6 etages hoog. Binnen neemt een 360° film je mee in het verhaal van de aarde en inspiratie biedt voor een duurzame toekomst.

Voor het werven van business events, scholen en particulieren bezoekers hebben wij een volledige communicatiestrategie uitgedacht en uitgevoerd. Pinguïns houden van de aarde en wanneer we daar aan kunnen bijdragen dan worden we daar helemaal blij van!

Brochure voor potentiële sponsoren
Climate Planet Utrecht

Héél Nederland zet zich in voor een duurzame toekomst

Dit is dé droom van Utrecht for Global Goals & Gemeente Utrecht, de organisaties achter het project Climate Planet. Om de juiste awareness en betrokkenheid te krijgen voor dit project binnen de doelgroep, hebben we een communicatiestrategie opgezet en een concept uitgewerkt, o.a. bestaande uit de volgende onderdelen: pakkende storytelling en copy, een innovatieve website, spectaculaire trailer video’s, EDM’s, huisstijl & styleguide en informatieve digitale brochures.

Storytelling en copy

We zijn aan de slag gegaan met het schrijven van long en short copy voor alle uitingen. Hierin maken we gebruik van prikkelende woordenschat die persoonlijk en open aanvoelt. We zijn optimistisch over de aarde, we praten over kansen en mogelijkheden. We communiceren zo beeldend mogelijk en weten de doelgroep op emotioneel niveau aan te spreken. We hebben tevens de inhoudelijke invulling bedacht, van de verschillende soorten business events, tot sponsorpakketten en educatieve programma’s voor scholen.

Webdesign

We hebben een eigentijdse website ontwikkeld. Op de website worden de drie verschillende doelgroepen (bedrijven, scholen & particulieren) van informatie voorzien. De website houdt alle partijen op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Climate Planet en straks kan het grote publiek er online toegangskaarten bestellen.

Spectaculaire trailer video’s

Om het ‘wow-effect’ te creëren hebben we voor alle drie de doelgroepen een unieke en spectaculaire trailer ontwikkeld. Deze trailer geeft in max. 1 minuut alle informatie over de mogelijkheden die Climate Planet biedt en maakt visueel zichtbaar hoe Climate Planet en de 360-graden film eruit zien.

Effectieve EDM’s voor het werven van sponsoren

EMD’s roepen bedrijven op om hun naam te verbinden aan dit internationale succes en een belangrijke bijdrage te leveren voor de activatie van Nederland om duurzame keuzes te maken.

Huisstijl & styleguide

Een huisstijl bestaande uit een logo, stijlelementen, kleurgebruik, typografie, tone-of-voice en beeldtaal is ontwikkeld. Om overzicht te bewaren en te zorgen dat alle partijen consequent om gaan met alle visuele ornamenten, hebben we een styleguide gemaakt. Deze styleguide biedt vormgevers en tekstschrijvers richtlijnen voor het gebruik van beeld, tekst en opmaak.

Informatieve digitale brochures

Aantrekkelijke digitale brochures informeren de doelgroep over de mogelijkheden van Climate Planet. Een combinatie van beeld en tekst verleiden de lezers om actief onderdeel te worden van deze experience in Utrecht.

Pinguins houden niet van climate change

Eenvoudige dagelijkse keuzes kunnen grote impact maken op het milieu? Wij doen in ieder geval altijd ons best. En als een creative agency uit Utrecht dat kan, kan jij dat ook.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.