Climate Planet: kijk naar de aarde als een astronaut

Climate Planet Utrecht

Een wereldbol van 6 etages hoog in Utrecht

Climate Planet, een wereldbol van 6 etages hoog. Binnen neemt een 360° film je mee in het verhaal van de aarde en inspiratie biedt voor een duurzame toekomst.

Voor het werven van business events, scholen en particulieren bezoekers hebben wij een volledige communicatiestrategie uitgedacht en uitgevoerd. Pinguïns houden van de aarde en wanneer we daar aan kunnen bijdragen dan worden we daar helemaal blij van!

Brochure voor potentiële sponsoren
Climate Planet Utrecht

Héél Nederland zet zich in voor een duurzame toekomst

Dit is dé droom van Utrecht for Global Goals & Gemeente Utrecht, de organisaties achter het project Climate Planet. Om de juiste awareness en betrokkenheid te krijgen voor dit project binnen de doelgroep, hebben we een communicatiestrategie opgezet en een concept uitgewerkt, o.a. bestaande uit de volgende onderdelen: pakkende storytelling en copy, een innovatieve website, spectaculaire trailer video’s, EDM’s, huisstijl & styleguide en informatieve digitale brochures.

Storytelling en copy

We zijn aan de slag gegaan met het schrijven van long en short copy voor alle uitingen. Hierin maken we gebruik van prikkelende woordenschat die persoonlijk en open aanvoelt. We zijn optimistisch over de aarde, we praten over kansen en mogelijkheden. We communiceren zo beeldend mogelijk en weten de doelgroep op emotioneel niveau aan te spreken. We hebben tevens de inhoudelijke invulling bedacht, van de verschillende soorten business events, tot sponsorpakketten en educatieve programma’s voor scholen.

Webdesign

We hebben een eigentijdse website ontwikkeld. Op de website worden de drie verschillende doelgroepen (bedrijven, scholen & particulieren) van informatie voorzien. De website houdt alle partijen op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Climate Planet en straks kan het grote publiek er online toegangskaarten bestellen.

Spectaculaire trailer video’s

Om het ‘wow-effect’ te creëren hebben we voor alle drie de doelgroepen een unieke en spectaculaire trailer ontwikkeld. Deze trailer geeft in max. 1 minuut alle informatie over de mogelijkheden die Climate Planet biedt en maakt visueel zichtbaar hoe Climate Planet en de 360-graden film eruit zien.

Effectieve EDM’s voor het werven van sponsoren

EMD’s roepen bedrijven op om hun naam te verbinden aan dit internationale succes en een belangrijke bijdrage te leveren voor de activatie van Nederland om duurzame keuzes te maken.

Huisstijl & styleguide

Een huisstijl bestaande uit een logo, stijlelementen, kleurgebruik, typografie, tone-of-voice en beeldtaal is ontwikkeld. Om overzicht te bewaren en te zorgen dat alle partijen consequent om gaan met alle visuele ornamenten, hebben we een styleguide gemaakt. Deze styleguide biedt vormgevers en tekstschrijvers richtlijnen voor het gebruik van beeld, tekst en opmaak.

Informatieve digitale brochures

Aantrekkelijke digitale brochures informeren de doelgroep over de mogelijkheden van Climate Planet. Een combinatie van beeld en tekst verleiden de lezers om actief onderdeel te worden van deze experience in Utrecht.

Pinguins houden niet van climate change

Eenvoudige dagelijkse keuzes kunnen grote impact maken op het milieu? Wij doen in ieder geval altijd ons best. En als een creative agency uit Utrecht dat kan, kan jij dat ook.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Veiligheidsregio Landelijk

Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.

Om de veiligheidsrisico's van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we 'Veilig Huis Vinkie'
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
VGZ campagne foto. 3 vrienden in de buitenlucht met een 3D bril op die popcorn zitten te eten en te lachen.
VGZ
Gelukkige mensen zijn minder ziek!
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Ervaringen met energie website design in een mockup
Milieu Centraal

Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.