Héél Nederland zet zich in voor een duurzame toekomst
Dit is dé droom van Utrecht for Global Goals & Gemeente Utrecht, de organisaties achter het project Climate Planet. Om de juiste awareness en betrokkenheid te krijgen voor dit project binnen de doelgroep, hebben we een communicatiestrategie opgezet en een concept uitgewerkt, o.a. bestaande uit de volgende onderdelen: pakkende storytelling en copy, een innovatieve website, spectaculaire trailer video’s, EDM’s, huisstijl & styleguide en informatieve digitale brochures.
Storytelling en copy
We zijn aan de slag gegaan met het schrijven van long en short copy voor alle uitingen. Hierin maken we gebruik van prikkelende woordenschat die persoonlijk en open aanvoelt. We zijn optimistisch over de aarde, we praten over kansen en mogelijkheden. We communiceren zo beeldend mogelijk en weten de doelgroep op emotioneel niveau aan te spreken. We hebben tevens de inhoudelijke invulling bedacht, van de verschillende soorten business events, tot sponsorpakketten en educatieve programma’s voor scholen.
Webdesign
We hebben een eigentijdse website ontwikkeld. Op de website worden de drie verschillende doelgroepen (bedrijven, scholen & particulieren) van informatie voorzien. De website houdt alle partijen op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Climate Planet en straks kan het grote publiek er online toegangskaarten bestellen.
Spectaculaire trailer video’s
Om het ‘wow-effect’ te creëren hebben we voor alle drie de doelgroepen een unieke en spectaculaire trailer ontwikkeld. Deze trailer geeft in max. 1 minuut alle informatie over de mogelijkheden die Climate Planet biedt en maakt visueel zichtbaar hoe Climate Planet en de 360-graden film eruit zien.
Effectieve EDM’s voor het werven van sponsoren
EMD’s roepen bedrijven op om hun naam te verbinden aan dit internationale succes en een belangrijke bijdrage te leveren voor de activatie van Nederland om duurzame keuzes te maken.
Huisstijl & styleguide
Een huisstijl bestaande uit een logo, stijlelementen, kleurgebruik, typografie, tone-of-voice en beeldtaal is ontwikkeld. Om overzicht te bewaren en te zorgen dat alle partijen consequent om gaan met alle visuele ornamenten, hebben we een styleguide gemaakt. Deze styleguide biedt vormgevers en tekstschrijvers richtlijnen voor het gebruik van beeld, tekst en opmaak.
Informatieve digitale brochures
Aantrekkelijke digitale brochures informeren de doelgroep over de mogelijkheden van Climate Planet. Een combinatie van beeld en tekst verleiden de lezers om actief onderdeel te worden van deze experience in Utrecht.
Pinguins houden niet van climate change
Eenvoudige dagelijkse keuzes kunnen grote impact maken op het milieu? Wij doen in ieder geval altijd ons best. En als een creative agency uit Utrecht dat kan, kan jij dat ook.