2502 dynamische Google Search-advertenties. 41% CTR op een Google Search-campagne

VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

Scholenopdekaart.nl is dé vergelijkingssite om basisscholen en middelbare scholen met elkaar te vergelijken. Ouders vinden er allerlei nuttige informatie zoals slagingspercentage en waarderingscijfers. De VO-raad, de organisatie achter Scholenopdekaart.nl, wilde een campagne om meer websitebezoek te genereren. Ze gaven ons daarbij veel vrijheid, maar het budget was beperkt.

3 van de 2502 dynamische Google Search-advertenties

Google Grants

We kozen daarom voor Google Grants, een initiatief van Google om non-profits een maandelijks Google Search advertentietegoed van $10.000,- te geven. We hebben Scholenopdekaart.nl hiervoor eerst aangemeld en zijn vervolgens op zoek gegaan naar een slimme inzet van dit enorme budget. We vonden de oplossing uiteindelijk in relevant zoekgedrag van de ouders: “wanneer is de open dag van school X?”

Dat zoekmoment is relevant op meerdere vlakken:

  1. De verzamelde data van open dagen is één van de kernwaarden van Scholenopdekaart.nl
  2. Er is weinig concurrentie op deze groep zoektermen
  3. Door de Google Grant hadden we de schaalgrootte om voor elke aangesloten school te adverteren

2.502 dynamische Google Search Ads

We plaatsten vervolgens de 832 aangesloten middelbare scholen met hun open dag in het account gezet. Voor iedere middelbare scholen creëerden we verschillende dynamische tekstadvertenties, waardoor we in totaal 2.502 advertenties online zetten. Deze waren allemaal hypergepersonaliseerd naar de zoekterm die wordt gebruikt. Elke school had zo zijn eigen ‘doelgroep’.

Het resultaat was boven elke verwachting. Waar we bij gewone search-campagnes blij zijn met een CTR van 6%, scoorden we hier een verbluffende 41%. Duizenden ouders vonden zo op een natuurlijke manier hun weg naar Scholenopdekaart.nl.

En door

Met deze zeer succesvolle campagne hebben we nog maar een deukje gemaakt in het beschikbare Google Grant-budget. Hierdoor kunnen we blijven doorontwikkelen en de lessen van deze dynamische campagne ook inzetten op andere situaties.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.