2502 dynamische Google Search-advertenties. 41% CTR op een Google Search-campagne

VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

Scholenopdekaart.nl is dé vergelijkingssite om basisscholen en middelbare scholen met elkaar te vergelijken. Ouders vinden er allerlei nuttige informatie zoals slagingspercentage en waarderingscijfers. De VO-raad, de organisatie achter Scholenopdekaart.nl, wilde een campagne om meer websitebezoek te genereren. Ze gaven ons daarbij veel vrijheid, maar het budget was beperkt.

3 van de 2502 dynamische Google Search-advertenties

Google Grants

We kozen daarom voor Google Grants, een initiatief van Google om non-profits een maandelijks Google Search advertentietegoed van $10.000,- te geven. We hebben Scholenopdekaart.nl hiervoor eerst aangemeld en zijn vervolgens op zoek gegaan naar een slimme inzet van dit enorme budget. We vonden de oplossing uiteindelijk in relevant zoekgedrag van de ouders: “wanneer is de open dag van school X?”

Dat zoekmoment is relevant op meerdere vlakken:

  1. De verzamelde data van open dagen is één van de kernwaarden van Scholenopdekaart.nl
  2. Er is weinig concurrentie op deze groep zoektermen
  3. Door de Google Grant hadden we de schaalgrootte om voor elke aangesloten school te adverteren

2.502 dynamische Google Search Ads

We plaatsten vervolgens de 832 aangesloten middelbare scholen met hun open dag in het account gezet. Voor iedere middelbare scholen creëerden we verschillende dynamische tekstadvertenties, waardoor we in totaal 2.502 advertenties online zetten. Deze waren allemaal hypergepersonaliseerd naar de zoekterm die wordt gebruikt. Elke school had zo zijn eigen ‘doelgroep’.

Het resultaat was boven elke verwachting. Waar we bij gewone search-campagnes blij zijn met een CTR van 6%, scoorden we hier een verbluffende 41%. Duizenden ouders vonden zo op een natuurlijke manier hun weg naar Scholenopdekaart.nl.

En door

Met deze zeer succesvolle campagne hebben we nog maar een deukje gemaakt in het beschikbare Google Grant-budget. Hierdoor kunnen we blijven doorontwikkelen en de lessen van deze dynamische campagne ook inzetten op andere situaties.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Shanks screenshot van de animatie. Je ziet hoe de vuilniswagen zijn afval stort en wat er mee wordt gedaan.
Shanks

Animatie brengt de wereld van Shanks tot leven

De meest groene afvalverwerker gaat voor recycling
Riksja reisprofiel mockup ipad
Riksja Travel

Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media

Wat voor reiziger ben jij?
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
2502 dynamische Google Search-advertenties 41% CTR op een Google Search-campagne
VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

41% CTR op een Google Search-campagne
Spoorwegmuseum, vrouw deelt boekjes van het museum uit.
Spoorweg Museum

Het Spoorwegmuseum introduceert museumfestival

‘Het leukste reisje van Nederland’
Flashmob Amsterdam Trombosestichting Nederland op museumplein
Trombosestichting Nederland

Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

Groot bereik via free publicity
Skibewijs website mockup Allianz
Allianz

Het skibewijs gaat de grens over naar België

Ook onze zuiderburen kunnen dit jaar hun skibewijs halen
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Een platform dat mensen ondersteunt bij het maken van nieuwe carrièrestappen.
Bayer

Energieke campagne gaat de strijd aan met voorjaars­moeheid

Ambassadeur op het thema ‘voorjaarsmoeheid’
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.