2502 dynamische Google Search-advertenties. 41% CTR op een Google Search-campagne

VO-Raad

2502 dynamische Google Search-advertenties

Scholenopdekaart.nl is dé vergelijkingssite om basisscholen en middelbare scholen met elkaar te vergelijken. Ouders vinden er allerlei nuttige informatie zoals slagingspercentage en waarderingscijfers. De VO-raad, de organisatie achter Scholenopdekaart.nl, wilde een campagne om meer websitebezoek te genereren. Ze gaven ons daarbij veel vrijheid, maar het budget was beperkt.

3 van de 2502 dynamische Google Search-advertenties

Google Grants

We kozen daarom voor Google Grants, een initiatief van Google om non-profits een maandelijks Google Search advertentietegoed van $10.000,- te geven. We hebben Scholenopdekaart.nl hiervoor eerst aangemeld en zijn vervolgens op zoek gegaan naar een slimme inzet van dit enorme budget. We vonden de oplossing uiteindelijk in relevant zoekgedrag van de ouders: “wanneer is de open dag van school X?”

Dat zoekmoment is relevant op meerdere vlakken:

  1. De verzamelde data van open dagen is één van de kernwaarden van Scholenopdekaart.nl
  2. Er is weinig concurrentie op deze groep zoektermen
  3. Door de Google Grant hadden we de schaalgrootte om voor elke aangesloten school te adverteren

2.502 dynamische Google Search Ads

We plaatsten vervolgens de 832 aangesloten middelbare scholen met hun open dag in het account gezet. Voor iedere middelbare scholen creëerden we verschillende dynamische tekstadvertenties, waardoor we in totaal 2.502 advertenties online zetten. Deze waren allemaal hypergepersonaliseerd naar de zoekterm die wordt gebruikt. Elke school had zo zijn eigen ‘doelgroep’.

Het resultaat was boven elke verwachting. Waar we bij gewone search-campagnes blij zijn met een CTR van 6%, scoorden we hier een verbluffende 41%. Duizenden ouders vonden zo op een natuurlijke manier hun weg naar Scholenopdekaart.nl.

En door

Met deze zeer succesvolle campagne hebben we nog maar een deukje gemaakt in het beschikbare Google Grant-budget. Hierdoor kunnen we blijven doorontwikkelen en de lessen van deze dynamische campagne ook inzetten op andere situaties.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
TU Delft

Hoe is het gesteld met de online veiligheid van TU Delft?

Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.