PR-actie voor campagne ‘Iedere sigaret kost 28 minuten van je leven’ – Informatie vertalen naar het ‘hier en nu’

KWF

Het concept

Nieuws kun je maken. Dat roken ongezond is, dat is geen nieuws. Dat je levensverwachting afneemt, is ook geen nieuws. Maar dat iedere sigaret een aantal minuten van je leven kost weer wel. Hoe komt dat? Door de kracht van een slimme PR-actie.

Het geheim zit hem in het plakkend en concreet maken van de informatie. ‘Ongezond’ is een abstract begrip. Eerder dood gaan is niet iets waar je je op jongere leeftijd druk over maakt, dat komt later. Maar iedere sigaret vertalen naar het hier en nu, dat is plakkend en concreet. Daarmee wordt het dan ook nieuws.

Krantenkoppen over roken. Elke sigaret kost je 28 minuten van je leven.

PR-actie opzet

Door het uitsturen van het persbericht via ANP Pers Support is een groot aantal online media geactiveerd. Van Nu.nl tot de Telegraaf, allerlei sites hebben het bericht opgenomen. Daarnaast zijn op Radio1 en Radio2 verschillende interviews gegeven door de persvoorlichter van KWF. Het feit dat iedere sigaret 28 minuten van je leven kost, is nu bekend bij ongeveer 2,3 miljoen Nederlanders.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Branding­campagne voor Steck Van logo tot persbericht en daar voorbij
Steck

Branding­campagne voor Steck

Van logo tot persbericht en daar voorbij
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Leadcampagne voor Schneider Electric mockup laptop website
Schneider Electric

Leadcampagne voor Schneider Electric

Die slim inspeelt op technische doelgroep
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
IndexWoning

Met IndexWoning haal je het meeste uit je huis.

Met de IndexWoning-app krijg je als huiseigenaar eerlijk inzicht in alles omtrent je woning.
Thumb van online community building activiteiten voor Beursplein Utrecht
Beursplein Utrecht

Thuiswerkserenades voor de afwezige collega’s

Het Beursplein steekt een hart onder de riem
Ictivity

In Ictivity’s rebranding staat de mens voorop.

Met een nieuwe missie en visie was Ictivity al in transitie naar een nieuwe identiteit.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.