Op weg naar een Rookvrije Generatie – Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’

Roche

Geef ook het goede voorbeeld

Alliantie Nederland Rookvrij (ANR) wil een rookvrije generatie creëren. Als bijdrage aan dat doel vroeg ANR ons om een campagne te bedenken, te produceren en nationaal uit te rollen. We kwamen op het inzicht dat alle kinderen hun ouders nadoen. En dat we door ouders bewust te maken van hun voorbeeldfunctie, minder kinderen in aanraking kunnen brengen met roken. Zo ontstond: Geef ook het goede voorbeeld.

Zuil rookvrije generatie
Poster rookvrije generatie

Nationale rol

In alle uitingen lieten we voorbeelden zien van kinderen die hun ouders nadeden: tandenpoetsen, koken, yoga, scheren en ja: roken. Op die manier kwam de boodschap natuurlijk en tegelijk hard aan.

De campagne kwam tot leven in bioscoopreclame, kranten, snelwegbillboards, social posts, online advertising, een actiesite en activatie in verschillende ziekenhuizen. Kortom: onze campagne was overal. Mede dankzij de inzet van Pathé, Roche, het Erasmus MC en het Tergooi ziekenhuis bereikten we met onze campagne 5.100.000 Nederlanders. En zo zijn we weer een stapje dichterbij een Rookvrije Generatie.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

AI gegeneerd beeld truck
Farm Trans

Onze AI-studio maakt kostbare en complexe fotoshoots overbodig

Beelden die perfect passen bij elk seizoen of evenement.
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider Electric
Salescampagne voor APC
Riksja reisprofiel mockup ipad
Riksja Travel

Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media

Wat voor reiziger ben jij?
Ho ho, check je CAO
CNV Vakmensen

Ledenwervingscampagne voor CNV: Ho ho, check je cao!

Hoe motiveer je jong werkenden om lid te worden van CNV?
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
Beursplein

Beursplein Utrecht: work smart, play hard

Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.
Kiremko

Wereldwijde lancering van de nieuwe Kiremko aardappeloven

B2B-campagne in Engels, Chinees en Russisch
CNV vakmensen

Awareness campagne voor iedereen met een zwaar beroep.

CNV wilde de urgentie van het behoud van de Regeling Vervroegd Uittreden (RVU) benadrukken en bewustwording creëren bij politici en de bredere samenleving.
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.