Campagne gebieds­communicatie Utrecht Science Park – Het Utrecht Science Park maakt jouw wereld van morgen

Utrecht Science Park

Bouwwerkzaamheden in het Utrecht Science Park

De komende twee jaar vinden er in het Utrecht Science Park veel bouwwerkzaamheden plaats, waaronder die aan de nieuwe Uithoflijn. Dit zorgt voor veel oponthoud voor het verkeer van en naar het Science Park. Het Utrecht Science Park wil dit op een positieve manier communiceren naar haar bezoekers en omwonenden. Maar hoe doe je dit? Wij ontwikkelden een persoonlijke campagne.

Wij maken van jouw wereld van morgen banner met een bouwvakker er op

Een positieve benadering

Het Utrecht Science Park wil communiceren naar haar bezoekers dat zij de komende tijd veel hinder kunnen ondervinden aan de bouwwerkzaamheden. Echter draaien we voor deze campagne het gevoel om. Met de campagne willen we niet uitstralen dat het Utrecht Science Park een bouwput is, maar dat ze hier samenwerken aan onze toekomst. Dit geeft ruimte om tolerant te zijn voor de groeistuipen van het Utrecht Science Park.

Campagne pay-off en fotoshoot

Zowel wij als het Utrecht Science Park vinden het belangrijk dat de campagne persoonlijk is. Men moet het gevoel hebben dat het ook over hem of haar gaat. Breng de werkzaamheden dichtbij en laat zien wat er gebeurt en waarom. Vertel verhalen en geef ze een persoonlijk gezicht. Of je nu bouwvakker, arts, student of hoogleraar bent, we werken allemaal aan het verbeteren van de wereld om ons heen. Winston is verkeersregelaar, Hans is onderzoeker, Ray is Barista – en zo zijn er tal van mensen op diverse manieren betrokken bij de werkzaamheden rondom het Utrecht Science Park.

Met al deze ingrediënten kwamen we tot de volgende campagne pay-off: ‘Winston’, ‘Hans’ of ‘Ray’ maakt jouw wereld van morgen. Met een fotoshoot op locatie hebben we ruim twintig mensen die onderdeel zijn van het Science Park vastgelegd. Zij vormen de basis van het Utrecht Science Park en dus van de campagne.

Deliverables voor de gebiedscommunicatie

Om de doelgroep te bereiken, moet je aanwezig zijn op de plek van de overlast: in de ‘bouwput’. We hebben 15 verschillende bouwdoeken gemaakt welke op de bouwhekken rondom de werkzaamheden komen te hangen. Uiteraard elk met een ander gezicht. Naast de bouwdoeken hebben we posters, flyers en een informatieve website ontwikkeld.

Maar de meest bijzondere en opvallendste deliverable is het enorme doek van 25×30 meter op het Van Unnik gebouw. Hier prijkt Hans Clevers op, een baanbrekende onderzoeker van het Utrecht Science Park. Dit doek is al van een enorme afstand zichtbaar. We vonden het heel bijzonder om deze prachtige deliverable te mogen maken. Wel jammer dat we vanuit de studio van ons Reclamebureau in Utrecht de poster net niet konden zien.

Samen één gezicht

Voor de gebiedscommunicatie wordt nauw samengewerkt met alle partijen die onderdeel zijn van het Utrecht Science Park. Het is van belang is dat er synergie is met de andere communicatie uitingen. Daarom hebben wij een toolkit gemaakt voor alle partners met daarin een campagne styleguide en verschillende templates.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Riksja travel mockup reisgenoten test.
Riksja Travel

Online reisgenotentest trekt aandacht en creëert daardoor leads

Zijn jullie geknipt voor elkaar? Of Jut en Jul?
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?
Stimulansz

Een frisse blik op sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Stimulansz is kennisexpert binnen het sociaal domein.
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Ho ho, check je CAO
CNV Vakmensen

Ledenwervingscampagne voor CNV: Ho ho, check je cao!

Hoe motiveer je jong werkenden om lid te worden van CNV?
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Schneider APC campagne. Vonken? Bescherm uw apparaten eenvoudig tegen schadelijke spanningspieken
Schneider Electric
Salescampagne voor APC
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA