De Fietsersbond zoekt fietsende juryleden

De Fietsersbond

Elke twee jaar organiseert de Fietsersbond de Fietsstad-verkiezing. Zo krijgen de beste fiets-gemeenten positieve publiciteit, en worden fietsers zelf ook bewuster van hun omgeving. Voor de verkiezing van 2022 zocht de Fietsersbond een nieuwe campagnepartner, en die vonden ze in het beste reclamebureau van Utrecht: Everybody Likes Penguins.

Fietsstad3_portfolio

Creatief campagneconcept

Wij ontwikkelden het concept ‘Gezocht: fietsende juryleden’, waarin fietsers als juryleden door hun stad fietsen. We filmden en fotografeerden verschillende doelgroepen, zoals studenten, forenzen en een moeder met kind. Altijd samen op een fiets, of afgestapt (wel zo veilig). Het merendeel van de foto’s is geschoten in de buurt van ons Creative Agency in Utrecht, maar om de regen te vermijden zijn we voor één sessie naar Amsterdam uitgeweken. Waar zouden we zijn zonder de wolkenradar van Buienalarm. De content die we zo creëerden vormde de basis voor de hele Fietsstad-verkiezing van 2022. Daarnaast zetten we deze materialen in voor een grootschalige wervingscampagne door het hele land.

Ontwikkeling enquête

Ook creëerden wij de enquête in de tool Enalyzer. We zorgden voor het plaatsen van alle vragen, de visuele schil, onderlinge logica tussen de vragen, het automatisch afvangen van de resultaten in Google Sheets en verdere support bij het uitlezen.

Gerichte social advertising

In nauwe samenwerking met de Fietsersbond hielden we de enquêteresultaten in de gaten. Gemeenten waarvan het aantal ingevulde enquêtes achterbleef, sloten we aan bij de online social campagne die klaarstond. Daarmee moedigen we inwoners van die specifieke gemeente om jurylid te worden door de enquête in te vullen.

Zo zorgen we er samen met de Fietsersbond voor dat alle 352 Nederlandse gemeente voldoende representatief zijn om aan het onderzoek mee te doen. Hierdoor maakt elke gemeente kans op de titel: Fietsstad 2022.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Skibewijs mockup allianz
Allianz

Social campagne Skibewijs gaat viral

Advertenties zetten sneeuwbaleffect in gang
Snelweg tunnel foto
AGMI

Strategische herpositionering AGMI

Een uitstraling die past bij de nieuwe visie
Ik heb nooit mezelf mogen zijn - homeseksualiteit is van alle tijden. Oudere man op een stoel.
Nationaal Ouderenfonds

Bewustwordingscampagne voor roze ouderen raakt gevoelige snaar

'Ik heb nooit mezelf mogen zijn'.
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.