De Fietsersbond zoekt fietsende juryleden

De Fietsersbond

Elke twee jaar organiseert de Fietsersbond de Fietsstad-verkiezing. Zo krijgen de beste fiets-gemeenten positieve publiciteit, en worden fietsers zelf ook bewuster van hun omgeving. Voor de verkiezing van 2022 zocht de Fietsersbond een nieuwe campagnepartner, en die vonden ze in het beste reclamebureau van Utrecht: Everybody Likes Penguins.

Fietsersbond | Fietsstad 2022 | Moeder & Kind
Fietsersbond | Fietsstad 2022 | Forens
Fietsersbond | Fietsstad 2022 | Studenten
Fietsstad3_portfolio

Creatief campagneconcept

Wij ontwikkelden het concept ‘Gezocht: fietsende juryleden’, waarin fietsers als juryleden door hun stad fietsen. We filmden en fotografeerden verschillende doelgroepen, zoals studenten, forenzen en een moeder met kind. Altijd samen op een fiets, of afgestapt (wel zo veilig). Het merendeel van de foto’s is geschoten in de buurt van ons Creative Agency in Utrecht, maar om de regen te vermijden zijn we voor één sessie naar Amsterdam uitgeweken. Waar zouden we zijn zonder de wolkenradar van Buienalarm. De content die we zo creëerden vormde de basis voor de hele Fietsstad-verkiezing van 2022. Daarnaast zetten we deze materialen in voor een grootschalige wervingscampagne door het hele land.

Ontwikkeling enquête

Ook creëerden wij de enquête in de tool Enalyzer. We zorgden voor het plaatsen van alle vragen, de visuele schil, onderlinge logica tussen de vragen, het automatisch afvangen van de resultaten in Google Sheets en verdere support bij het uitlezen.

Gerichte social advertising

In nauwe samenwerking met de Fietsersbond hielden we de enquêteresultaten in de gaten. Gemeenten waarvan het aantal ingevulde enquêtes achterbleef, sloten we aan bij de online social campagne die klaarstond. Daarmee moedigen we inwoners van die specifieke gemeente om jurylid te worden door de enquête in te vullen.

Zo zorgen we er samen met de Fietsersbond voor dat alle 352 Nederlandse gemeente voldoende representatief zijn om aan het onderzoek mee te doen. Hierdoor maakt elke gemeente kans op de titel: Fietsstad 2022.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

AI-hero image
Stadgenoot

Zomerse foto's in februari

Multiculturele en inclusieve beelden zonder de privacy van bewoners te schenden.
Ervaringen met energie website design in een mockup
Milieu Centraal

Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

NK STRESS - Online stresstest zorgt voor mond tot mond reclame
Charlie Jones

Groeiend stress-bewustzijn dankzij het NK Stress

Online stresstest fungeert als voorronde voor de beste stressers
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA