Persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl – Authentieke ervaringen zijn geloofwaardig

Milieu Centraal

Een podium door middel van een website

Consumenten zijn vaak voorzichtig met het investeren in energiebesparende en duurzame installaties. Producenten bieden vaak een rooskleurige terugverdientijd en comfortverbetering, maar maken zij die ook waar? Milieu Centraal wil een podium bieden voor mensen die hun ervaringen delen over bijvoorbeeld HR cv-ketels, zonnepanelen en dakisolatie.

Door een website te creëren waarop je meteen voelt dat het eerlijke meningen zijn, krijg je ook oprechte aandacht van bezoekers. Dit in combinatie met optimale usability bij het zoeken naar relevante informatie, levert een succeservaring op. Gebruikers overtuigen elkaar. Daarnaast staan bij ieder thema links naar relevante informatie op de website van Milieu Centraal. Hier kunnen mensen ook objectieve informatie vinden

Mockup desktop van de website van ErvaringenMetEnergie.nl
Website van ervaringenmetenergie. Op de website staan ervaringen van anderen en reviews over dubbel glas, isolatie, zonnepanelen, etc.
Website, hier is het vinkje zonnepanelen aangekruist. Nu zie je alle ervaringen van anderen over zonnepanelen.

Hoe krijg je de website gevuld met ervaringen?

Wanneer de website klaar is, sta je voor de uitdaging om deze te vullen. Het is als het ware een lege bibliotheek. De makkelijkste aanpak is om eerst de mensen in het eigen netwerk hiervoor te benaderen. Milieu Centraal heeft een groot aantal fans op Facebook. Deze zijn eenvoudig te bereiken met een post. Ook in de nieuwsbrief is hierover een item meegenomen. Vervolgens kun je via free publicity in relevante bladen aandacht creëren voor de website. Het onderwerp is sympathiek, wat het geschikt maakt voor redactionele aandacht. Je maakt denkbeeldige cirkels om je organisatie heen van warme naar koude contacten.

Ambassadeurs activeren door het zoeken naar gezamenlijk belang

Wie zouden er voordeel kunnen hebben bij de website ErvaringenMetEnergie.nl? Door die groepen te benaderen en te vragen of ze willen verwijzen naar de website, bouw je een groot netwerk op. Wij hebben installateurs en aannemers een set banners aangeboden. Ze kunnen deze op hun eigen website plaatsen, om zo eerlijke informatie te bieden aan hun potentiële klanten. Als ondernemer hebben ze zelf natuurlijk een commercieel belang, en om overtuigend over te komen verwijzen ze graag naar echte ervaringen.

Ervaringen over energie producten delen

Persoonlijke ervaringen delen via social media

Wanneer je je ervaring met bijvoorbeeld zonnepanelen hebt geplaatst, ben je daar trots op. Je wilt je ervaringen delen met je vrienden. We bieden een deelnemer dan ook de mogelijkheid om zijn of haar ervaring te delen via Facebook, Twitter en LinkedIn. Hierdoor maak je van de deelnemers ook ambassadeurs. In het netwerk van de deelnemer zitten vaak mensen die dezelfde interesse hebben. Dit zorgt ervoor dat je voor de doelgroep extra zichtbaar bent. Een voorbeeld is een huiseigenaar van rond de 50 die heeft geïnvesteerd in een zonneboiler. In zijn sociale kring heeft hij veel leeftijdsgenoten die wellicht dezelfde stap overwegen, en die via zijn ervaring bij ErvaringenMetEnergie.nl uit kunnen komen.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
VGZ campagne foto. 3 vrienden in de buitenlucht met een 3D bril op die popcorn zitten te eten en te lachen.
VGZ
Gelukkige mensen zijn minder ziek!
AI-hero image
Stadgenoot

Zomerse foto's in februari

Multiculturele en inclusieve beelden zonder de privacy van bewoners te schenden.
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Snelweg tunnel foto
AGMI

Strategische herpositionering AGMI

Een uitstraling die past bij de nieuwe visie

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.