Guerrilla marketing actie: Man in Mupi. Hoeveel aandacht krijgt uw poster?

Hennaplus

Het kan anders

Met klassieke campagnes kopen merken de aandacht van de kijker. Wij vinden dat iets te makkelijk. Het idee moet zo sterk zijn, dat het vanzelf aandacht krijgt. Dit hebben we gedaan door een Mupi zo aan te laten passen dat er net een persoon in past. Deze guerrilla marketing is dialoog marketing in optima forma.

Man_in_Mupi5
Man_in_Mupi4
Man_in_Mupi3
Man_in_Mupi2

Een nieuwe ‘urban legend’

Wanneer de poster de verkeerde kant op rolt, ontdekt het winkelend publiek dat veilig achter de poster een Mupi-mannetje woont en werkt. Na een korte komische interactie verdwijnt hij weer. Bij het zien van andere posters, wordt de gebeurtenis enthousiast aan anderen doorverteld. Wonen in alle displays mannetjes? Een ‘urban legend’ is geboren. De postercampagne heeft door deze guerrilla marketing actie een extra dimensie.

Frenchtop

De doelstelling van Frenchtop was om het resultaat van de postercampage van Haircare te vergroten door middel van guerrilla marketing. Ofwel: de campagne door een mediastunt laten ontstijgen aan de standaard verwachting. Hierdoor krijg je meer aandacht voor de postercampagne en creëer je daarnaast ook een langduriger effect.

De doelstelling van de guerrilla campagne

Op basis van deze doelstelling zijn we aan de slag gegaan. We wilden bouwen op de investering in de postercampagne. Hoe bereik je meer positieve aandacht voor de posters? Hoe vergroot je de impact van een standaard campagne?

We zijn vanuit de kern gaan werken en kwamen zo op het concept om de Mupi zelf tot een spraakmakend object te maken. We hebben de Mupi aangepast, zodat er net een acteur in past, die de hoofdrol speelt in een komische interactie met het publiek.

Dit trekt natuurlijk veel aandacht van het winkelende publiek. Een grote kring van belangstellende vormt zich rond de Mupi. De poster staat letterlijk in het middelpunt van de belangstelling.

De mensen beleven een avontuur terwijl ze naar de Haircare poster kijken. Ze hebben een verhaal en vertellen dit door. Met mobieltjes worden foto’s gemaakt en doorgestuurd. Hierdoor is het bereik verder uitvergroot. Bij het zien van de Haircare poster in een ander deel van de stad, komt de herinnering aan de beleving terug. Hierdoor bereikt de guerrilla marketing actie een langdurig effect.

Na Haircare van Frenchtop hebben we verschillende andere merken onder de aandacht gebracht in binnen en buitenland, o.a. het tijdschrift Esta en de Spaarbank.

Guerrilla marketing actie in het kleinste theater van Nederland

Het theater heeft voorbijgangers verrast in onder andere de winkelstraten van Amersfoort, Amsterdam, Arhus (Denemarken), Doesburg, Hengelo, Lienz (Oostenrijk), Lochem, Mijdrecht , Nijmegen, Oldenzaal, Panne (België),Purmerend, Raalte, Roermond, Vlissingen, West Terschelling (vaak op straattheaterfestivals, soms op ‘normale’ dagen).

Op het straattheaterfestival in Doesburg was de voorstelling de winnaar van de Steengoed Trofee voor beste act.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Stichting ALS Nederland

Mooie inhaker op Nijmeegse Vierdaagse voor Stichting ALS

Mooie inhaker op Nijmeegse Vierdaagse voor Stichting ALS
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!
Riksja Travel

Online game: reis de wereld rond in een luchtballon en win!

De wind bepaalt wie wint!
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Schneider Electric

De power van een uitgebreide always on-campagne.

Schneider Electric wil een sterkere positie als thought leader in energie-efficiëntie.
Brandingcampagne 1x1 campagne beeld voor financiële
Rompslomp

Je moet gewoon je boekhouden!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.