Strategische herpositionering AGMI, ontwikkelaar van verkeersoplossingen – Een uitstraling die past bij de nieuwe visie

AGMI

Nieuwe Identiteit

AGMI heeft zich in de loop van de tijd ontwikkeld van een productiebedrijf tot een innovatieve onderneming die slimme verkeersoplossingen ontwerpt en realiseert. Daarnaast is AGMI tegenwoordig ook actief in andere Europese landen. We zijn gevraagd om de nieuwe identiteit vorm te geven die past bij het DNA van de veranderde onderneming.

Aanpak van de herpositionering van het bedrijf

We zijn samen met het managementteam aan de slag gegaan om het DNA van het veranderde AGMI helder te definiëren. Pas als je scherp voor ogen hebt waar je als bedrijf voor staat, kun je dit vertalen in een nieuwe visuele identiteit. Waar wil je als bedrijf naar toe? Wie zijn je doelgroepen? Hoe onderscheid je jezelf? Op basis van het gedefinieerde DNA zijn we gaan schetsen om de nieuwe identiteit vorm te geven. We bouwen het ontwerp op vanuit een geheel nieuw fundament, waarbij oude huisstijlelementen die hierbij aansluiten, een rol kunnen krijgen. Hierdoor creëren we een nieuwe uitstraling die tegelijkertijd voor bestaande klanten herkenbaar blijft.

Aangepaste organisatie communiceren in herpositionering merk

In deze herpositionering speelde nog meer dan alleen een verandering van activiteiten. Ook de organisatie van het bedrijf was inmiddels gewijzigd. Van oudsher bestond AGMI uit vier zelfstandige business units, die allemaal op hun eigen wijze naar buiten communiceerden. Hierdoor ontbrak de eenheid, en bleven synergievoordelen onbenut. De nieuwe identiteit geeft AGMI één duidelijk en aansprekend gezicht naar buiten.

AGMI staat voor innovatie en duurzaamheid

We zijn voor AGMI uitgekomen op een visuele identiteit waarin strak en futuristisch beeldmateriaal het innovatieve karakter laten zien. Voor de creatie van dit beeldmateriaal hebben we verschillende fotoshoots uitgevoerd, waaronder in de tweede Coentunnel, net voor de opening (zie het bovenstaande beeld). De ingetogen moderne huisstijl brengt, in combinatie met de kleur groen, het duurzame karakter tot leven. Het geheel ademt een ambitie uit die past bij een internationale speler op het gebied van slimme verkeersoplossingen. De website van AGMI is te bekijken via deze link.

en onderneming is continu in ontwikkeling

Binnen een bedrijf worden iedere dag kleine en grote beslissingen genomen. Dit kan gebeuren door kansen die zich voordoen, zoals een klant die een aangepast product nodig heeft. Maar ook door veranderingen in de markt, waardoor vraag ontstaat naar nieuwe oplossingen. Door deze veranderingen is een bedrijf continu in ontwikkeling en de uitstraling van het bedrijf dient hier in mee te groeien. Is een bedrijf bijvoorbeeld in enkele jaren tijd steeds meer gaan inspelen op duurzaamheid, dan wil je dit laten doorklinken in de ‘look-and-feel’ van het bedrijf.

We hebben op het gebied van strategische herpositionering ook andere projecten uitgevoerd. Een leuk voorbeeld is de nieuwe uitstraling van Waterrecreatie Nederland. U kunt hier meer lezen over dit project.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
Allerhande magazine advertentie voor Rennie
Allerhande

Communicatiekracht door eenvoud in advertentie in Allerhande

Heldere beeldtaal geeft communicatiekracht
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Ictivity

In Ictivity’s rebranding staat de mens voorop.

Met een nieuwe missie en visie was Ictivity al in transitie naar een nieuwe identiteit.
Groepsfoto bij abri van de campagne
VC Utrecht

Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht

Social Act
Social media campagne retail bouwmarkt
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Stimulansz

Een frisse blik op sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Stimulansz is kennisexpert binnen het sociaal domein.
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.