Strategische herpositionering AGMI, ontwikkelaar van verkeersoplossingen – Een uitstraling die past bij de nieuwe visie

AGMI

Nieuwe Identiteit

AGMI heeft zich in de loop van de tijd ontwikkeld van een productiebedrijf tot een innovatieve onderneming die slimme verkeersoplossingen ontwerpt en realiseert. Daarnaast is AGMI tegenwoordig ook actief in andere Europese landen. We zijn gevraagd om de nieuwe identiteit vorm te geven die past bij het DNA van de veranderde onderneming.

Aanpak van de herpositionering van het bedrijf

We zijn samen met het managementteam aan de slag gegaan om het DNA van het veranderde AGMI helder te definiëren. Pas als je scherp voor ogen hebt waar je als bedrijf voor staat, kun je dit vertalen in een nieuwe visuele identiteit. Waar wil je als bedrijf naar toe? Wie zijn je doelgroepen? Hoe onderscheid je jezelf? Op basis van het gedefinieerde DNA zijn we gaan schetsen om de nieuwe identiteit vorm te geven. We bouwen het ontwerp op vanuit een geheel nieuw fundament, waarbij oude huisstijlelementen die hierbij aansluiten, een rol kunnen krijgen. Hierdoor creëren we een nieuwe uitstraling die tegelijkertijd voor bestaande klanten herkenbaar blijft.

Aangepaste organisatie communiceren in herpositionering merk

In deze herpositionering speelde nog meer dan alleen een verandering van activiteiten. Ook de organisatie van het bedrijf was inmiddels gewijzigd. Van oudsher bestond AGMI uit vier zelfstandige business units, die allemaal op hun eigen wijze naar buiten communiceerden. Hierdoor ontbrak de eenheid, en bleven synergievoordelen onbenut. De nieuwe identiteit geeft AGMI één duidelijk en aansprekend gezicht naar buiten.

AGMI staat voor innovatie en duurzaamheid

We zijn voor AGMI uitgekomen op een visuele identiteit waarin strak en futuristisch beeldmateriaal het innovatieve karakter laten zien. Voor de creatie van dit beeldmateriaal hebben we verschillende fotoshoots uitgevoerd, waaronder in de tweede Coentunnel, net voor de opening (zie het bovenstaande beeld). De ingetogen moderne huisstijl brengt, in combinatie met de kleur groen, het duurzame karakter tot leven. Het geheel ademt een ambitie uit die past bij een internationale speler op het gebied van slimme verkeersoplossingen. De website van AGMI is te bekijken via deze link.

en onderneming is continu in ontwikkeling

Binnen een bedrijf worden iedere dag kleine en grote beslissingen genomen. Dit kan gebeuren door kansen die zich voordoen, zoals een klant die een aangepast product nodig heeft. Maar ook door veranderingen in de markt, waardoor vraag ontstaat naar nieuwe oplossingen. Door deze veranderingen is een bedrijf continu in ontwikkeling en de uitstraling van het bedrijf dient hier in mee te groeien. Is een bedrijf bijvoorbeeld in enkele jaren tijd steeds meer gaan inspelen op duurzaamheid, dan wil je dit laten doorklinken in de ‘look-and-feel’ van het bedrijf.

We hebben op het gebied van strategische herpositionering ook andere projecten uitgevoerd. Een leuk voorbeeld is de nieuwe uitstraling van Waterrecreatie Nederland. U kunt hier meer lezen over dit project.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Een platform dat mensen ondersteunt bij het maken van nieuwe carrièrestappen.
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
ALD Automotive

Zo boost je de private lease contracten van ALD in een recordtijd.

ALD Automotive, een van de koplopers in de leasewereld, stond voor een interessante uitdaging.
TU Delft

Hoe is het gesteld met de online veiligheid van TU Delft?

Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.