Interactieve campagne voor Riksja veel gedeeld op social media – Wat voor reiziger ben jij?

Riksja Travel

Welke reiziger ben jij?

Ben je een Luxe Columbus of meer een Culinaire Freek in het Wild? De verrassende en spannende typeringen voor reizigers vallen meteen op. De doelgroep reist graag en is benieuwd wat ze zelf zijn. De interactieve campagne speelt daar slim op in. De online test van twaalf vragen is helemaal visueel gestuurd. Mooie foto’s maken van het invullen een leuke bezigheid.

Na het invullen verschijnt het eindresultaat in de vorm van een verrassende persoonlijke infographic waar je typering bij staat. De interactieve brand activation campagne verleidt hiermee de doelgroep om het te delen op Facebook. Speciaal hiervoor ziet de gebruiker de knop ‘delen op Facebook’.

Hoe verken je het liefst een land? Gids of reisboekje? Website quiz
Ik reis het liefst door het land: Groepsreis, auto met chauffeur, per bus of per huurauto. Website quiz

Riksja activeert haar bestaande relaties en maakt van hen ambassadeurs

Riksja Travel heeft enthousiaste klanten die actief met de interactieve campagne aan de slag gaan. Door het delen van het eindresultaat op Facebook, vergroot je je netwerk via je eigen klanten. Het geeft vertrouwen wanneer je vrienden een actie van Riksja delen. Daarnaast zie je vaak dat mensen die een bepaalde passie hebben zoals reizen, ook in hun vriendenkring reizigers hebben. Hierdoor wordt de interactieve campagne ook nog eens heel effectief.

Hoe creëer je met een interactieve campagne een persoonlijke typering?

Uit de antwoorden op de vragen van de online test komt een ranking waaruit blijkt hoe je scoort op specifieke eigenschappen. Denk bijvoorbeeld aan ‘hoeveel luxe wens je op je reis’ of ‘ben je meer van de natuur of van de cultuur’. De top twee eigenschappen waar je het meest op scoort, vormen samen je typering. De eigenschap op de tweede plaats vertalen we in een bijvoeglijk naamwoord voor je typering en de eigenschap met de hoogste ranking wordt het zelfstandig naamwoord van je typering. Zo krijg je verrassende combinaties als een ‘allesetende citytripper’ en een ‘urban Freek in het Wild’. De kracht van een interactieve campagne is dat je ook echt het contact benut om de communicatie te personaliseren. Wil je weten wat voor reiziger jij bent? Doe de test via deze link.

Een interactieve campagne is meer dan het zenden van je boodschap

Wanneer je als marketeer je boodschap gaat duwen, krijg je bij de ontvanger natuurlijk weerstand. Juist door iets te bieden wat de doelgroep leuk vindt en waar ze uit eigen enthousiasme mee aan de slag gaat, krijg je communicatie. Voor het overbrengen van je boodschap heb je een zender en een ontvanger nodig. Juist hier ligt de kracht van een interactieve campagne.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Machtig mooi dat Twente, of nice, hornbach? Poster op straat.
Bauhaus

Zo heet je de concurrent welkom – op z’n BAUHAUS’

Prikkelende inhaker voor de Bauhaus-vestiging in Enschede
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Era Contour

Hoe een wijk een ‘hof’ werd

Vastgoedmarketing voor Era Contour
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Climate Planet Utrecht logo met blauwe wereld.
Climate Planet Utrecht

Climate Planet: kijk naar de aarde als een astronaut

Samen een wereld te winnen!
State of the art powerpoint presentation voor ABN-AMRO MeesPierson
ABN AMRO MeesPierson

Een indrukwekkende sales presentatie die overtuigt

Aandacht voor het verhaal van de klant
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

Close the CTA